حامد قربانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه دولتهای یازدهم و دوازدهم، سرانه ورزشی گناباد طی سنوات گذشته در رشته های مختلف ورزشی و از جمله فوتبال و فوتسال رشد خوبی یافته است و تعدادی از تیمهای این شهرستان به لیگهای برتر و دسته اول استان خراسان رضوی و کشوری صعود کرده اند.

وی ادامه داد: دولت سعی کرده با تسهیلگری و استفاده از ظرفیتهای مردمی برای حمایت از تیمها و در اختیار قرار دادن سالنهای ورزشی دستگاههای اجرایی گناباد برای توسعه این رشته ها گامهای اساسی بردارد.

فرماندار گناباد گفت: لازمه به  فعلیت رساندن ظرفیتهای فوتبال و فوتسال گناباد در عرصه های استانی و شهرستانی و حتی کشوری حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران و حامیان مالی و واحدهای تولیدی برای حمایت از این تیمهاست.

قربانی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان گناباد خواست با حمایت از تیمهای فوتبال و فوتسال علاوه بر تبلیغ واحدهای تولیدی و کارآفرینی، بستر رشد و شکوفایی ورزش شهرستان را افزایش دهند.

وی اشتغال و کارآفرینی و از طرفی شادی و نشاط جوانان را ضرورت جامعه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با حمایت بیشتر کارآفرینان و تولیدکنندگان بستر این مهم فراهم شود.

فرماندار گناباد گفت: در حوزه جوانان یک تیم فوتبال گناباد طی سنوات گذشته به مقام قهرمانی استان خراسان رضوی دست یافت و تیم فوتسال باشگاه موعود گناباد هم طی سالجاری به رقابتهای کشوری و تیم آرون به دور نهایی لیگ برتر استان صعود کرد و تیم فوتبال فجر بیدخت هم طی این مدت به لیگ برتر استان راه یافت.

هزار و ۹۳۵ نفر ورزشکار در قالب ۷۲ تیم فوتبال و فوتسال گناباد سازماندهی شده و در حال فعالیتند که از این تعداد ۱۹ تیم در قالب باشگاههای دارای مجوز فعالیت دارند که چهار تیم به رده های استانی و کشوری راه یافتند.

حدود هفت هزار ورزشکار در قالب ۳۰ هیات ورزشی در گناباد سازماندهی شده و در حال فعالیتند که سه هزار نفر آنان به صورت حرفه ای ورزش می کنند.

سرانه ورزشی در این شهرستان طی ۶ سال گذشته برای هر نفر از چهار دهم به حدود دو متر افزایش یافته است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.