محمد حسین ودیعی سه‌شنبه شب در نشست بررسی عملکرد کمیسیون ایثارگران شورای شهر مشهد افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به گردن آحاد جامعه ایران حق دارد، این سردار شهید شخصیت منحصر به فردی بود لذا باید یکی از معابر اصلی و در شان به نام این سردار اختصاص یابد.
وی بیان کرد: امروز جلسه کمیته نام گذاری شورا در این خصوص برگزار شده‌است و روز شنبه نیز در جلسه فوق‌العاده شورای شهر این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.
او ادامه داد:با بیان اینکه تکریم ایثارگران و ارزش‌های ایثار و شهادت، تسهیل و ساده سازی مسائل جانبازان در حوزه مدیریت شهری و متناسب سازی برای جانبازان از رویکردهای کمیسیون ویژه ایثارگران است.

وی تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف موضوع تکریم جانبازان، شهدا و ایثارگران مورد توجه شورای شهر و مدیریت شهری است.
ودیعی افزود: در حوزه تناسب سازی نیز قوانین بالادستی وجود دارد، در عین حال مدیریت شهری برای متناسب سازی محیط زندگی برخی جانبازان نیز به صورت داوطلبانه اقداماتی انجام داده‌است که ارائه تسهیلات در حوزه اعطای مجوزهای ساخت و ساز، استفاده از توقفگاه‌های حاشیه‌ای و حمل و نقل عمومی از دیگر موارد است.
وی ادامه داد: همچنین با موافقت شورای شهر برای تکمیل آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) ۶۰ میلیارد ریال توسط مدیریت شهری هزینه شد و برای ساخت باغ موزه دفاع‌مقدس نیز ۳۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت، همچنین در لایحه جدیدی مبلغ ۴۰ میلیارد ریال دیگر برای این باغ موزه اختصاص یافت.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در کمیسیون اقتصادی شورا نیز عمده فعالیت‌ها بر اقتصاد مدیریت شهری متمرکز است و به صورت غیرمستقیم نیز بر اقتصاد شهر با ایجاد قوانین و زیرساختها تاثیرگذاری‌هایی برای استقبال بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این شهر صورت می‌گیرد به طوری که ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری بر زمین مانده از دوره قبل در این دوره تعیین تکلیف شد.
پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با ۱۵ عضو داری هفت کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه، فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی و سرمایه گذاری، خدمات و محیط زیست شهری، حقوقی، حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون شهرسازی و معماری و سه کمیسیون ویژه ایثارگران، ویژه منابع پیرامونی و کم‌برخوردار و کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.