حسن مونسان روز سه‌شنبه در نشست بررسی رفع موانع واحدهای صنعتی و تولیدی خراسان رضوی که با حضور مسوولان سپاه و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد افزود: در حال حاضر برای اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی راهی جز اتکای به منابع داخلی و استفاده از نیروهای بومی نیست.

وی تاکید کرد: باید بوروکراسی اداری حذف شود و با جدیت تمام روند اعطای تسهیلات آسان گردد نقدینگی واحدهای تولیدی تامین و در جهت رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان قدم برداشته شود.

رییس شعب بانک ملی خراسان رضوی گفت: برخی مشکلات، درون سازمانی است و ما در بانک ملی تمهیداتی اندیشیده ایم که با بسیج تمام قوای اداره امور شعب استان خراسان رضوی در خدمت اقتصاد استان باشیم اما برخی از مشکلات هم خارج از بانک مطرح می شود و برون سازمانی است که با تعاملی که در سطح مدیران ارشد استان وجود دارد به طور قطع تصمیمات مناسبی برای برطرف کردن آنها گرفته می شود.

مونسان افزود: مسوولان استان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تلاش هستند برخی مشکلات قانونی از جمله قانون چکهای برگشتی و وجود بدهی‌های معوق تسهیلاتی که در کار برخی از تولیدکنندگان مشکل ایجاد کرده است را برطرف کنند.

وی ادامه داد: هدف این است که پس از احصای مشکلات واحدهای تولیدی و ارجاع آن به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در مدت یک ماه برای واحدهایی که مشکلات قابل حل دارند راه‌حل مورد نظر در قالب مصوبه کارگروه ارایه شود تا در این واحدها بتوانند به نقدینگی مورد نظر از طریق دریافت تسهیلات بانکی دست یابند.

رییس شعب بانک ملی خراسان رضوی گفت: بانک ملی با استفاده از ابزارهای نوین بانکی از جمله " اعطای حد اعتباری شناور"  می‌تواند فرآیند دریافت تسهیلات را برای واحدهای تولیدی تسهیل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.