رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از تعدادی از طرحهای صنعتی و معدنی گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرحها که در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی قرار دارند تاکنون ۳۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و با تکمیل آنها برای  ۱۲ هزار و ۴۳۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

محمد رضا مس فروش افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید صنعتی صورت گرفته و این میزان تا پایان سال جاری به ۴۵ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی ثبات نداشتن قوانین و بخشنامه ها و آیین نامه ها و تغییر مکرر آنها در فاصله های زمانی کوتاه را از مشکلات مهم بخش صنعت و معدن دانست و ادامه داد: برای کاهش این معضل غیر از قانون که اجرای کامل آن ضروری است به دنبال هم افزایی و وحدت رویه بین مسوولان ذیربط در اجرای بخشنامه ها و آیین نامه ها و رفع موانع سرمایهگذاری هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: گناباد با وجود ظرفیتهای بسیار در زمینه های اقتصادی و صنعتی و معدنی به دلیل مشکلات مختلف به حق خود در توسعه و رونق اقتصادی دست نیافته و با معیارها فاصله دارد.

مس فروش افزود: یکی از ظرفیتهای مهم اقتصادی گناباد برخورداری از معادن غنی از جمله بهترین خاک کائولن کشور در این شهرستان است که می تواند در تولید بهترین محصولات نظیر کاشی، سرامیک ، چینی و بخش صنایع دیرگداز نقش به سزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای نقش آفرینی بیشتر گناباد در توسعه و رونق اقتصادی استان خراسان رضوی و کشور مسوولان باید برنامه ریزی موثر برای تقویت صنایع موجود و برون رفت از مسائل و مشکلات داشته باشند و دولت دوازدهم هم با حمایت و صیانت از واحدهای صنعتی و معدنی با پرداخت تسهیلات لازم در این زمینه تلاش می کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای تقویت سرمایه گذاری موجود، سرمایه گذاران و بخش خصوصی باید در حوزه های بازرگانی، مالی و اداری در هر بخش صنعتی و معدنی همانند یک هلدینگ در کنار هم قرار بگیرند و اگر تولید کننده ای توانایی صادرات در بازارهای بین المللی را ندارد در کنار چند سرمایه گذار دیگر یک هلدینگ تشکیل دهند تا باقدرت بیشتری در این عرصه نقش آفرین باشند.

مس فروش مهمترین اقدام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برای جلوگیری از افزایش قیمت و تنظیم بازار را جلوگیری از نوسان نداشتن نرخ کالاها و خدمات از طریق نظارتهای مستمر بازرسان این سازمان بر بازار برشمرد و گفت: تا زمانی که ستاد تنظیم بازار کشور اجازه بررسی مجدد نرخ گذاری ها را ندهد قیمت ها به همین شیوه حفظ می شوند.

وی ادامه داد: هیچ گونه کمبودی در تامین ۱۰ قلم کالاهای اساسی در استان خراسان رضوی وجود ندارد و کالا در انبارهای بنکداری و عمده فروشی به وفور موجود است و عرضه هر نوع کالاهایی بدون برچسب قیمت (اتیکت) جرم است.

فرماندار گناباد هم در این بازدید گفت: از مجموع ۱۷۲ واحد صنعتی  در این شهرستان هشت درصد دچار رکود هستند و بقیه با برنامه ریزی های انجام شده از پویایی لازم برخوردارند.

حامد قربانی افزود: از مجموع ۳۹ معدن گناباد ۱۷ معدن فعال، ۱۶ معدن غیر فعال و بقیه نیمه فعال هستند.

وی تامین گاز را یکی از مشکلات و دغدغه های واحدهای تولیدی گناباد ذکر کرد و ادامه داد: طرح گاز رسانی به این واحدها با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال اجراست و مهرماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

او با اشاره به فاصله زیاد گناباد با مرکز خراسان رضوی خواستار مساعدت بیشتر در زمینه تامین کالاهای اساسی نظیر برنج و گوشت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر این شهرستان شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی امروز سه شنبه از تعدادی واحد صنعتی و معدنی شهرستان گناباد در بخشهای تولید چینی، معدن کائولن و دیرگداز بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیر فلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و از این محل برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و برای دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد هم سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.