مسوول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان تایباد روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد شهید گمنام، دو شهید در شهر تایباد، دو شهید در شهر کاریز و دو شهید در شهر مشهد ریزه دفن شده اند.

سرهنگ پاسدار رمضان حسین زاده افزود: این شهدا در بهمن ماه سال ۹۶ در این سه شهر به خاک سپرده شده اند و طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد در مدت زمان ۶ ماه ساخت نماد این شهدا در این شهرستان به پایان برسد که تاکنون هیچ اقدامی درخور شان این شهیدان در این شهرستان مرزی انجام نشده است.

وی ادامه داد: برای ساخت نماد شهدای گمنام شهرستان تایباد افزون بر سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مسوول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان تایباد گفت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید در انتقال و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی شهیدان به نسل جوان بیش از پیش تلاش کنیم،  امنیت و پیشرفت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان و ایثارگری خانواده های معظم آنهاست.
حسین زاده افزود: رشادت، جانفشانی و شجاعت شهدا، جانبازان و ایثارگران سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان شد و ما باید همواره ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم، زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهیدان یک وظیفه برای همگان محسوب می شود و واجب است که در مسیر اهداف شهدا حرکت کنیم و به دنبال تحقق اهدافی باشیم که این عزیزان برای آنها به شهادت رسیده اند.
 شهیدان گمنام دفاع مقدس تدفین شده در شهرستان تایباد، ۱۸ تا ۲۳ سال سن داشته و در عملیات کربلای چهار در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده اند.
تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.