رییس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه وارد حوزه جامعه محور شده و باید روحیه امیدواری به پژوهش در دانشگاه را ارج نهاد.
دکتر محمد کافی افزود: تصمیم‌ گیری برای حرکت در مسیر تحقق اهداف مرجعیت علمی یکی از اصول دانشگاه توسعه محور است.
وی ادامه داد: برای دستیابی به هدف‌های کلیدی‌تر باید گروه‌ها و تیم‌ها، بین دانشکده‌ها فعال‌تر شوند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی نیز در این مراسم گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در سطح ملی به تراز علمی قابل قبولی رسیده است.
دکتر بهرامی افزود: وجود دانشگاه فردوسی مشهد در بین دانشگاه‌های برتر کشور به گونه‌ای است که مرجعیت آن مورد پذیرش بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تمام اعضای خانواده بزرگ دانشگاه باید در تمام امور دانشگاه مشارکت فکری و عملیاتی داشته باشند.
بهرامی با اشاره به مقاله‌ای با عنوان "چرا چین قدرتمند شد" که به عنوان یکی از صد مقاله برتر مجله science معرفی شده است، گفت: چینی‌ها بستری را فراهم کردند که متخصصان آن کشور بعد از اتمام تحصیلات خود در کشورهای دیگر، به چین برگردند و شعله علم را در کشور خودشان روشن نگاه دارند.
وی افزود: در کشور ما هنوز عده‌ای علم ورزی را هدر دادن زمان می‌دانند و تا زمانی که گزاره "علم قدرت می‌آورد" به یک باور عمومی تبدیل نشود و علم از شکل فانتزی آن در دانشگاه‌ها خارج نشود نمی‌توان امیدوار بود که چراغ علم در کشور روشن بماند.
مدیر پژوهش دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: در حوزه‌های پژوهش ۹ نفر و در حوزه فناوری سه نفر به عنوان افراد برتر مشخص شدند که تعداد مقالات و ارجاعات بین‌المللی از جمله شاخص‌های مورد نظر در حوزه انتخاب پژوهشگر و تعداد طرح‌های برون دانشگاهی از جمله معیارهای انتخاب افراد برتر بوده است.  
محمد مصلحیان افزود: ۲ نویسنده، ۲ شخص تاثیرگذار در حوزه پژوهش و فناوری و در بخش تالیف و ترجمه کتاب، نشریه داخلی و کارشناس هم هر کدام یک نفر به عنوان برتر معرفی شدند.
دانشگاه فردوسی در گستره‌ ۳۰۰ هکتاری با برخورداری از ۱۳ خوابگاه دانشجویی، امکانات رفاهی و خدماتی ۲۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دارد.

۸۱۰ عضو هیأت علمی متخصص در ۶۰ گروه آموزشی این دانشگاه مشغول تدریس هستند که بسیاری از آنها جزو مفاخر و فرهیختگان ایران و در زمره یک درصد از دانشمندان جهان شناخته شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.