علی رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۵۰ درصد از مجموع مبلغ زعفران خریداری شده در مرحله نخست به کشاورزان پرداخت شده و بقیه نیز در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح خرید حمایتی زعفران در مدیریت بازار و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان در فصل برداشت بسیار موثر بوده است اظهار داشت: حدود ۲ هزار کشاورز زعفران های تولیدی خود را برای فروش، تحویل اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه داده‌اند.

وی همچنین بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی با توجه به تغییرات آب و هوایی و حوادث پیش بینی نشده تاکید کرد و گفت: دولت، سالیانه میلیاردها تومان صرف جبران خسارات وارده به محصولات کشاورزی می‌کند لذا بیمه محصولات کشاورزی برای ایجاد امنیت و ثبات درآمد بهره برداران بخش کشاورزی ضرورت دارد.

فرماندار تربت‌حیدریه، بر لزوم ترویج و فرهنگ سازی بیشتر بیمه در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: کشاورزان می‌توانند با بیمه محصول خود از مزایای آن در مواقع بروز خسارت برخوردار شوند.

وی اصلی‌ترین عامل برای توسعه پوشش بیمه محصولات کشاورزی را تسریع در روند پرداخت غرامت صندوق بیمه به کشاورزان در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه دانست.

تربت‌حیدریه با تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و ۳۱ نوع محصول باغی به ترتیب رتبه‌های پنجم و سوم خراسان رضوی را در این بخش‌ها در اختیار دارد.

یکی از شاخص ترین محصولات این شهرستان که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده زعفران است که کشت آن در سطح بیش از ۱۰ هزار هکتار با تولید سالانه بیش از ۴۰ تن است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.