ابراهیم نصری روز سه شنبه مصادف با روز ملی حمل و نقل و رانندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، هزینه نگهداری راه‌ها بطور میانگین تا چهار برابر افزایش یافته در حالی که تخصیص منابع مانند سال ۹۶ است لذا خرابی راه‌ها و کمبود علائم ایمنی به سال‌های بعد منتقل شده و هزینه‌ها را چند برابر کرده است که مهمترین چالش پیش رو عدم تناسب اعتبارات و هزینه‌ها در حوزه راهداری است.

وی فرسودگی ماشین‌آلات راهداری را از دیگر چالش‌های این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: عدم نوسازی ناوگان راهداری به دلیل نبود تولید داخلی و عدم امکان واردات طی سال‌های گذشته میانگین عمر ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین را افزایش داده به گونه‌ای که قدرت مانور ناوگان در شرایط بحران کاهش یافته و هزینه نگهداری و مصرف سوخت این خودروها افزایش یافته است.

نصری به بازنشسته شدن تعدادی از کارکنان این اداره کل و افزایش حجم عملیات نگهداری راه‌ها اشاره کرد و گفت: مجوز جذب نیروی جدید صادر نشده و از طرفی به دلیل حاکمیتی بودن عملیات نگهداری و محدودیت منابع اعتباری، امکان واگذاری این عملیات به بخش خصوصی بطور کامل مقدور نیست لذا به خاطر عدم تناسب نیروی انسانی مجرب و متعهد راهداری با تعداد مورد نیاز، با مشکلات در این زمینه روبرو هستیم.

وی افزود: این استان با ۶ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی و هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و بالغ بر هفت هزار کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

نصری ادامه داد: ثبت ۲۸۰ میلیون تردد سالانه در جاده‌های این استان اهمیت و توجه خاص به نگهداری راه‌ها در خراسان رضوی را دو چندان کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.