رییس دفتر پروژه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه فردسی مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه مدیریت اطلاعات گردشگری دانشگاه، سامانه مدیریت هوشمند زیرساخت‌های دانشگاه فردوسی، سامانه بیمه تکمیلی و سامانه امور قراردادها و مناقصات این دانشگاه سامانه‌هایی هستند که امروز با حضور وزیر علوم به بهره برداری رسید.

سیدمهرداد رییس‌زاده افزود: اجرای این طرح ها از جمله سامانه مدیریت هوشمند زیرساخت‌ها و تاسیسات دانشگاه ۲ سال طول کشید اما جمع آوری داده‌های آنها روند ۱۰ ساله داشته است و همچنان در حال دریافت و افزودن اطلاعات مختلف به این سامانه‌ها هستیم.

وی سامانه‌های یاد شده را بومی دانشگاه فردوسی عنوان کرد و گفت: همه اطلاعات از جمله حمل و نقل، شبکه های آب، برق، تلفن و پوشش گیاهی و جانوری محیط دانشگاه فردوسی به صورت لایه لایه در این سامانه ها قرار داده شده و می‌توان با راه‌اندازی یک نرم افزار موبایلی این داده‌ها را در اختیار دانشجویان بویژه دانشجویان خارجی قرار داد.

دانشگاه فردوسی مشهد که جشن هفتاد سالگی خود را دیشب برگزار کرد، به عنوان سومین مرکز آموزش عالی دیرقدمت ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز در گستره‌ ۳۰۰ هکتاری با برخورداری از ۱۳ خوابگاه دانشجویی، امکانات رفاهی و خدماتی ۲۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی و ۱۳ دانشکده و هفت پژوهشکده دارد.
همچنین ۸۱۰ عضو هیأت علمی در قالب ۶۰ گروه آموزشی در این دانشگاه مشغول تدریس هستند
دانشگاه فردوسی مشهد رتبه ۴۷۰ را در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا در چارچوب "نظام رتبه‌بندی لایدن ۲۰۱۹" کسب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.