نصرالله پژمان‌فر روز یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس افزود: مردم باید ببینند که آیا نماینده آنها فرد معقولی بوده یا خیر؟ چون اکنون گروهی نانشان را در گرو مخالفت با دولت می بینند و می‌خواهند به این وسیله رای جمع کنند در حالی که یک نماینده معقول باید همیشه در صحنه باشد یعنی جایی که لازم است از دولت حمایت کند و در جایی دیگر به اقتضای مسایل، تذکراتی به دولت بدهد.

وی ادامه داد: مرحوم مدرس به عنوان الگو و اسطوره یک نماینده مردمی در اوج خفقان رضا خانی حقوق مردم را دنبال می کرد و همیشه با مردم کوچه و بازار در ارتباط بود و معتقد بود قضا و قدر مردم در مجلس رقم می خورد و امروز اگر مجلس بخواهد جایگاه اصلی خودش را حفظ کندچنانکه رهبر کبیر انقلاب مجلس را در راس امور می دانستند این امر بدون ارتباط مستقیم نمایندگان با مردم میسر نیست.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: مجلس، ریل گذاری می کند و سایر قوا اجرا می کنند اما اگر امروز مجلس جایگاه خود را ندارد به دلیل این است که در ارتباط با موکلین ضعف دارد و نتوانسته است حرف‌های مردم را به ارکان حکومت منتقل کند و اگر مردم نتوانند از مسیر قانونی ارتباط با نمایندگان به حق خود برسند مجرای پیگیری را از مسیرهای غیر قانونی دنبال می کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: نماینده باید دغدغه پیگیری مسایل و مشکلات مردم از مسیرهای قانونی را داشته باشد و نماینده ای که در طی  چهار سال یک تذکر و  خواسته نداشته باشد این نماینده مردم نیست، نماینده باید مسایل به حق مردم را از مجاری قانونی تعقیب کند و من در عملکرد مجلس ضعف می بینم ما اگر شهید مدرس را یک الگو و تراز نماینده مجلس بدانیم مجلس تاکنون نتوانسته این جایگاه را کسب کند چون کار مدرس فقط مخالفت با حکومت دیکتاتوری رضا خانی نبود او به حقیقت دنبال حقوق مردم بود و موج سواری نمی کرد.

پژمان‌فر به نحوه تخصیص بودجه استان در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: کل بودجه جاری و استانی امسال خراسان رضوی ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیار ریال  است که از این میزان در هشت ماهه گذشته ۴۱/۸ درصد بودجه محقق شده است که در این زمینه از تقویم زمان‌بندی عقب هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.