دکتر سعید نمکی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب افزود: ما حق نداریم جناحی عمل کنیم و مثلا در جایی که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مخالف دولت است مردم را از گسترش زیر ساختهای بهداشتی و درمانی در آن منطقه محروم کنیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت خدمات رسانی به تمامی ساکنان این سرزمین از هر دین، مذهب و گرایشی را بر عهده دارد و وزیر بهداشت هم وزیر تمام مردمان این سرزمین شامل اصلاح طلب، اصولگرا، بی خط، زرتشتی، مسیحی، کلیمی، شیعه، سنی و حتی زندانیان محکوم به اعدام است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مخالف تغییرات مدیریتی هستیم چرا که معتقدیم برای بهبود امور باید تغییر را در روش‌ها و فرآیندها ایجاد کرد نه در افراد و اشخاص .
نمکی افزود: از زمانی که مسئولیت وزارت بهداشت را پذیرفته ام به جرات می توان گفت که تا ۹۰ درصد در پست های مدیریتی اعم از معاونت ها و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تغییری نداده ام و طی این مدت در معاونت های اصلی وزارت بهداشت اعم از درمان، بهداشت، پژوهش و آموزش هیچ تغییری حاصل نشده است مگر جایی که به ضروری بودن تغییر در مدیریت رسیده ام.
 

طرح پوشش بیمه همگانی این هفته در کشور اجرا می شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح پوشش بیمه همگانی در هفته جاری و همگام با هفته بیمه سلامت در کشور خبر داد و گفت: در قالب این طرح تمام افرادی که فاقد پوشش هرگونه بیمه ای هستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
نمکی افزود: بدین ترتیب افرادی که دهک درآمدی آنها  ۴۰ درصد از حقوق و دستمزد را شامل می شود به طور رایگان بیمه می شوند و افرادی که درآمدشان بین  ۵۰ تا ۶۰ درصد از حقوق و دستمزد است از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: افرادی که بالاتر از این میزان حقوق دریافت می کنند باید حق بیمه خود را پرداخت کنند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بازنگری اقتصادی جدید در سه بسته طرح تحول نظام سلامت شامل کاهش پرداخت از جیب بیماران، رسیدگی به بیماران صعب العلاج و استقرار کادر پزشکی با هدف رفع نواقص و کاستی های این طرح درجهت خدمت رسانی بهتر به مردم، گام نخست وزارت بهداشت در دوره جدید بوده است.
نمکی، تقدم پیشگیری بر درمان را گام دوم اقدامات وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: در این راستا برای ساختارمند کردن نظام سلامت تکالیف به جا مانده از برنامه های پنجم و ششم توسعه شامل تدوین گایدلاین های پزشکی (دستور العمل در ویزیت بیماران)، پرونده الکترونیک سلامت و طرح نظام ارجاع پزشکی را در حال اجرا داریم.
وی ادامه داد: تکمیل پرونده الکترونیک سلامت با همکاری تمامی زیر مجموعه وزارت بهداشت امسال به سرانجام رسید و در بهار امسال توسط ریاست جمهوری استقرارش اعلام شد که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه پیشرو بوده است و این اقدامات نقش مهمی در کاهش هزینه های نظام سلامت و ارتقای خدمات رسانی به بیماران دارد.


فضای دانشگاه‌ها دل‌مرده است 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فضای دانشگاه‌ها را مایوس و دل‌مرده توصیف کرد و افزود: جو و فضای دانشگاه باید از دل‌مردگی بیرون آید و شور و پویایی در بین دانشجویان ایجاد شود.
نمکی گفت:برای دستیابی به این هدف، تکریم و احترام دانشجویان، کارمندان و دانشگاهیان ضروری است لذا به فرموده بقراط حکیم مهربانی کردن باید سرلوحه عمل مدیران و مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در کشور گفت: سالانه ۱۰۰ هزار مرگ و میر به دلیل فشار خون و عوارض ناشی از آن در کشور ثبت می شود که در قالب این طرح توانستیم دو میلیون و ۶۰۰ هزار مبتلای به فشار خون را در کشور شناسایی کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همین راستا ۱۰ میلیون نفر در معرض خطر ابتلای به فشار خون در کشور شناسایی شدند که این اقدام، نقش مهمی در پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی که آینده این بیماران را تهدید می کرد خواهد داشت.
نمکی افزود: زیر پوشش گرفتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در کشور برای اجرای طرح دانش آموزان عاری از پوسیدگی دندانی، راه اندازی خانه بهداشت برای عشایر، طرح هر خانه یک پایگاه سلامت با تربیت ۲۰ میلیون نیرو برای مردمی کردن نظام سلامت و تاکید بر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه سلامت  از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در این دوره است.
وزیر بهداشت با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات وزارت بهداشت از سوی سازمان‌های بیمه گر گفت: من با ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی وزارت بهداشت را تحویل گرفتم و در این زمینه به دلیل کمبود منابع با چالش‌های مختلفی رو به رو بودیم.
نمکی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا افزود: به دنبال پیگیری های انجام شده از طریق قرارداد منعقد شده با سازمان تامین اجتماعی بناست آنان ۶۰ درصد از مطالبات را بعد از تحویل اسناد و ۴۰ درصد مابقی را ظرف سه ماه پرداخت کنند.
وی نسبت به ارتقای خدمات رسانی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در حاشیه شهر مشهد، حذف بوروکراسی در خدمات رسانی به مردم، اهتمام بر پیشگیری از ابتلای به بیماریها در شهرهای مرزی و در بین افغانستانی ها و تنظیم نقشه راه سلامت استان خراسان رضوی تاکید کرد. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به دنبال پیگیری های انجام شده دو ماه از کارانه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از منابع موجود به زودی پرداخت می شود.
مراسم معارفه دکتر محمد حسین بحرینی طوسی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تودیع دکتر محمد رضا دارابی رئیس پیشین این دانشگاه امروز در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.