بابک دین‌پرست در حاشیه بازدید از واحد تولیدی "جهان افروز" گفت: سایت وزارت کشور حمایت از تولید است مشروط بر اینکه سازمان ذیربط صلاحیت آن واحد را برای اخذ حمایت تایید کند و واحد ذینفع برای دریافت کمک، طرح توجیه‌ دار اقتصادی ارائه نماید.

وی افزود: تسهیلاتی که از سوی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به واحدهای دارای مشکل‌ داده می‌شود باید مورد مصرف بهینه قرار گیرد. 

مدیرعامل واحد تولیدی "جهان افروز" نیز گفت: این کارخانه تولید لوازم خانگی، فعالیت خود را از سال ۱۳۵۴ آغاز و برای ۷۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد که روند تولید آن تا سال ۱۳۹۳ مناسب بود اما از سال ۱۳۹۵ به خاطر برخی مشکلات تعطیل شد.

منوچهر بهمن افزود: این کارخانه امسال با تزریق سرمایه مجدد به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال، فعالیت خود را در زمینی به مساحت ۳۷ هزار مترمربع با زیربنای ۴۲ هزار مترمربع و تولید ۲ محصول بخاری و کولر آبی با استخدام ۲۵۰ نفر آغاز کرد.

وی اظهار داشت: این واحد تولیدی هم اکنون برای تولید ۳۵ هزار دستگاه بخاری و ۴۰ هزار دستگاه کولرآبی قرارداد منعقد کرده و در حال تولید آنهاست و قرار است با توسعه خطوط تولید، شمار محصولات تولیدی به هفت نوع و میزان اشتغال کارخانه به یکهزار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، بدهی واحد تولیدی "جهان افروز" به بانک ۲۱۰ میلیارد ریال بود که با دستور معاون وزیر کشور و همکاری دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی به ۱۴۰ میلیارد ریال کاهش یافت. همچنین مدیریت بانک ملی استان پذیرفت به این واحد ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بدهد.

پنج هزار و ۷۳۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی پروانه بهره‌برداری دارند که بیش از ۹۰ درصد آنها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.