رضا شهرکی روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی کودک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر۲۰۰ هزار خانوار شامل حدود ۴۰۰ هزار نفر تحت حمایت خدمات این نهاد قرار دارند.

وی اظهار داشت: کودکان حدود ۹ درصد از جامعه مددجویی تحت حمایت این نهاد در خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۹۱۸ نفر از این کودکان در روستاها و هزار و ۷۷ نفر در شهرهای استان  سکونت دارند گفت: این کودکان به دلایلی مانند فوت پدر، طلاق، متارکه ، بیماری پدر، زندانی بودن و از کارفتادگی والدین، تحت حمایت این نهاد قرار دارند که با توجه به نیازشان از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی افزود: همچنین برای کودکان شناسایی شده، طرح اکرام ایتام و محسنین اجرا می شود تا مشکلات خانواده های این کودکان در بخش های مختلف با مشارکت خیران و حامیان این طرح حل شود.
وی بر توانمند کردن خانواده های تحت حمایت با ایجاد اشتغال و برخورداری از مسکن مناسب تاکید کرد و گفت در صورت استعداد خانواده برای اشتغالزایی، زمینه ایجاد شغل برای سرپرست یا هریک از اعضای خانواده فراهم می شود. همچنین این نهاد درصدد است با ساخت یا مقاوم سازی مسکن، خانواده های تحت حمایت را خانه دار کند.
شهرکی از اجرای طرح حمایت از حدود ۶ هزار کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت استان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح به ازای هر کودک، ماهانه یک میلیون ریال به حساب سرپرست خانوار واریز می شود و روند رشد کودک هر ماه مورد نظارت قرار می گیرد.

هم اکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۱۶ مهر ماه روز جهانی کودک نامگذاری شده است.

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.