سردار محمدکاظم تقوی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: بر همین اساس هرگونه تلاش برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی نیازمند برقراری و ارتباط صحیح و کارآمد بین پلیس، مردم و نهادهای اجتماعی است.
وی ادامه داد: نقش تعامل و ارتباط مناسب بین پلیس و نهادهای اجتماعی در برقراری و حفظ امنیت جامعه انکار ناپذیراست و باید از این مسیر با ارتقای سطح مهارت‌های زندگی از جمله آموزش "توان نه گفتن به جوانان" در مقابل جرایم تلاش شود تا نه تنها هنجارشکنی‌ها به حداقل برسد بلکه از اساس از بین برود.  
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: بین خانواده، جامعه و سازمان‌های امنیت ساز باید به گونه ای هماهنگی ایجاد شود تا خانواده از موضوعاتی که جوانان را در معرض انحراف خود قرار می دهد آگاهی کافی یافته و پیشگیری های لازم ایجاد شود.
سردار تقوی افزود: بر همین اساس، برای کاهش جرایمی مانند استعمال مواد مخدر که فروپاشی نهاد خانواده را در پی دارد باید بین پلیس و نهادهای مختلف اجتماعی مانند خانواده، مساجد و سازمانهای مردم نهاد در آگاهی رساندن به مردم به منظور پیشگیری ارتباط معنی داری بر قرار شود.
وی با اشاره به مسائل اقتصادی اضافه کرد: یکی از عواملی که در افزایش انحرافات اجتماعی نقش پررنگی دارد بیکاری است که بر تامین هزینه های خانوار اثر سوء گذاشته است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: امروزه در این استان با طرح های اقتصادی که در حال اجراست اقدام‌های مناسبی برای کاهش فقر و بیکاری در حال انجام است که می تواند بستر ساز کاهش جرایم و تامین امنیت بیشتر شود.
سردار تقوی افزود: به طور کلی از ابتدای امسال تا کنون آمار ارتکاب جرایم در خراسان رضوی روند رو به کاهشی را نشان می دهد و تلاش می شود تا رضایت نسبی جامعه فراهم شود.  
وی با اشاره به فعالیت های مراکز مشاوره نیروی انتظامی هم گفت: کارشناسان این مراکز با مطالعه پرونده هایی که به کلانتری ها ارجاع داده می شود در صورتی که زمینه های ایجاد صلح و سازش در طرفین دعاوی وجود داشته باشد با آنها به گفت و گو می پردازند و فعالیت این مراکز باعث شده است بخش زیادی از پرونده ها در کلانتری ها مختومه شود و نیاز به پیگیری دیگری نداشته باشد.
۲۰۳۰/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.