آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: مردم ما با سابقه ای که از ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس سراغ دارند این ایثارگری ها را در سیمای سربازان و فرماندهاین نیروی انتظامی به عنوان رزمندگان کنونی دفاع مقدس جست و جو و مشاهده می کنند.

وی ادامه داد: عرصه خدمت در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موجب برکت و امنیت برای مردم است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در همه کشورها سالروز پایان جنگ را جشن می گیرند چون جنگ برای مردم کشتار و خسارت دارد و در پایان جنگ، مردم از درد و غصه نجات پیدا می کنند اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ما سالروز آغاز جنگ را گرامی می داریم چون هشت سال دفاع مقدس نقطه ای راهبردی و آموزشی برای نسل‌های بعدی ماست.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: با استناد به منابع دینی در خصوص وجود حضرت "رقیه" به عنوان سومین دختر حضرت امام حسین(ع) در واقعه کربلا تمام جریاناتی که از طفل سه ساله در کربلا نقل شده مربوط به این دختر خانم است و مطالبی که در گوشه و کنار در رد این موضوع مطرح می شود صحیح نیست.

وی ادامه داد: مصائب اهل بیت(ع) بیان می شود اما در روضه ها فقط به موضوع احساسات و گریه توجه می شود و به حقایق و تحلیل‌های این رویدادها توجه نمی شود.
امام جمعه مشهد گفت: امروز ما به اهل بیت (ع) نیازمندیم و به دنبال آنها هستیم چون ایشان افسانه نیستند اما حماسه ساز هستند.
علم الهدی بر حضور گسترده تر جوانان در مراسم راهپیمایی اربعین  حسینی تاکید کرد و افزود: امسال تسهیلات بیشتری برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم تدارک دیده شده است و اما با توجه به حضور جمعیت پرشمارتر از سال های قبل در این مراسم، موکب ها به اندازه کافی امکان خدمت رسانی نخواهند داشت.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی خود به تنهایی ۸۹ موکب در مراسم اربعین امسال برپا خواهد کرد از این رو برای خدمات رسانی بهتر شایسته است مردم نذورات خود را به این امر اختصاص داده و در اختیار متولیان امر قرار دهند.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: بهترین محل هزینه کرد نذورات و تغدیه برای امام حسین(ع)، اطعام زائران پیاده حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
۳۲۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.