مجتبی فرزانه روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: "هفته فیلم فنلاند" به همت موسسه "هنر و تجربه سینمای ایرانیان" و با همکاری سفارت فنلاند و بنیاد فیلم آن کشور در ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این راستا ۹ فیلم بلند و هفت فیلم کوتاه فنلاندی از ششم مهرماه به صورت همزمان در سه مکان شامل خانه هنرمندان ایران در تهران، پردیس سینمایی هویزه در مشهد و پردیس سیتی سنتر اصفهان اکران شده است.

مدیر روابط عمومی پردیس سینمایی هویزه در مشهد گفت: ۹ فیلم بلند فنلاندی به نمایش در آمده در پردیس سینمایی هویزه مشهد عبارت بودند از "شادترین روز زندگی اولی ماکی، شمشیرباز، بال کوچک، شرق سوئد، وقفه، من یک قاتل حرفه ای استخدام کردم، مرد بدون گذشته، زندگی کولی وار، هاور" و هفت فیلم کوتاه فنلاندی هم عبارتند از  فیلم های "ببر، آسکان، آسایش فوق العاده، ماهی کوچولو، سقف، فانتزی و مرگ یک حشره". 

فرزانه افزود: این فیلم ها از روز ششم مهرماه در دو نوبت به صورت رایگان در یکی از سالن‌های پردیس سینمایی هویزه به نمایش درآمد که در مجموع هزار و ۱۰۰ نفر این فیلم ها را تماشا کردند.

وی با اشاره به برنامه های جنبی هفته فیلم فنلاند در مشهد اضافه کرد: کارگاه تخصصی هفته فیلم های فنلاند با موضوع "تولید فیلم مشترک" با حضور بهنام بهزادی، ریتا آلتو و یانا پوسکالا از فعالان سینمایی ایران و فنلاند در محل پردیس سینمایی هویزه تشکیل شد که این کارگاه حدود ۲۰۰ نفر مخاطب داشت.

او افزود: نمایش فیلم های فنلاندی تا ۱۲ مهرماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد ادامه داشت. 

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.