اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از مدیرمیراث فرهنگی درگز گزارش داد: این گروه ۱۰ نفره فنلاندی که سوار بر موتورسیکلت جهانگردی می کنند از طریق جستجو در فضای مجازی با هدف دیدن مناطق بکر طبیعی و تاریخی، جذب شهرستان درگز شده و آن را به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری خود انتخاب کردند.  

محمد مددی افزود: گردشگران فنلاندی طی سفری دو روزه از نواحی مختلف طبیعت درگز از جمله مزارع و شالیزارهای رودخانه زنگلانلو و درونگر، منطقه نمونه گردشگری چهلمیر و ارتفاعات الله اکبر دیدن کردند.

وی گفت: همچنین این گروه گردشگر خارجی با حضور در سایت موزه بندیان درگز با پیشینه باستانی این خطه از ایران کهن آشنا شدند. محل اقامت این افراد در طول سفرشان به درگز هتل سپیده لطف آباد بود.  

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگز همچنین به ساخت و تجهیز زیرساختهای این شهرستان برای جذب گردشگران اشاره و بیان کرد: در این چارچوب تاکنون راه اندازی خانه های بوم گردی، استانداردسازی امکانات هتل ها و خانه مسافرها برای رفاه حال مسافران، ساماندهی سایت موزه بندیان، تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه در فضای مجازی و پیگیری پژوهشهای باستانشاسی صورت گرفته اند.

مرکز شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز در فاصله ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. این شهرستان مرکب از چهار بخش مرکزی، لطف آباد، چاپشلو و نوخندان از سمت شمال با جمهوری ترکمنستان هم مرز است.
پارک ملی ۷۳ هزار و ۴۳۵ هکتاری "تندوره" به عنوان یکی از بهترین زیستگاهای جانوران وحشی در ایران علاوه بر آثار تاریخی، از جاذبه های منحصربفرد گشدگری درگز است.
۷۴۹۶/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.