استاندار خراسان رضوی شنبه شب در نشست بررسی جزئیات طرح همیاران آب در مشهد گفت: به زودی برش شهرستانی این طرح به فرمانداران در سطح استان ابلاغ می‌شود.
علیرضا رزم‌حسینی افزود: برای آنکه طرح همیاران آب در رسیدن به اهداف ترسیم شده در زمینه تعادل بخشی بین مصارف و منابع آبی با موفقیت همراه شود باید همه مدیران همدل و همزبان شده و از خراسان رضوی، یک صدا در سطح ملی بلند شود.
وی به آغاز فرآیند اجرای طرح همیاران آب در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: دستگاههای اجرایی باید مطابق شرح وظایف مشخص شده در این طرح نقش آفرینی کرده و زمینه مشارکت همه بخشهای درگیر با موضوع را در فرآیند اجرای طرح همیاران آب فراهم کنند.
وی بر مشارکت تشکلهای حوزه کشاورزی در اجرای این طرح نیز تاکید و بیان کرد: طرح همیاران آب در شهرستانهای خراسان رضوی ملاک عمل برنامه‌ ریزیها قرار گیرد.  
کلیات ساختار شورای سیاست‌گذاری طرح همیاران آب در این نشست به تصویب رسید و مقرر شد در نشستهای بعدی جزئیات چارت آن مورد بررسی قرار گیرد.  
همچنین با تاکید استاندار خراسان رضوی دانشگاه فردوسی مشهد موظف شد تا الگوی کشت شهرستانهای استان را تهیه و در نشست بعدی بررسی طرح همیاران آب ارائه کند.  

"طرح همیاران آب خراسان رضوی" که از سوی دانشگاه فردوسی و به پیشنهاد استانداری خراسان رضوی تهیه شده اواسط خرداد ماه گذشته طی مراسمی با حضور وزیر نیرو در مشهد رونمایی شد.  این طرح با محور ارائه روشی جدید برای مدیریت آب و حکمرانی خوب در این حوزه با پشتیبانی وزارت نیرو، در پی معرفی الگویی مناسب جهت بکار گیری و مشارکت تمامی دستگاههای خصوصی و دولتی برای رفع بحران آب در خراسان رضوی است.  

۸۰۰۵/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.