هادی رجایی نیا روز دوشنبه در نشست شورای اداری قوچان افزود: در گذشته نقاط ناکارآمد شهری وجود داشت که خدمات‌ دهی در آن‌ ها به‌ درستی انجام نمی‌شد، انتظارات مردمی در این نقاط دریافت خدمات بود که با معذوریت‌ های قانونی روبرو بودیم که طرح بازآفرینی شهری بسیاری از این مشکلات را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۱۲۶ پروژه با اعتبار ۶۴۲ میلیارد و ۹۰۹ میلیون ریال طی هفته دولت در قوچان اظهار داشت: ۱۰۸ پروژه با هزینه ۳۹۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال به بهره‌ برداری می‌ رسد و اجرای ۱۸ پروژه با اعتبار ۲۴۴ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال آغاز می گردد. 

وی از پرداخت یک هزار و ۳۶۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۳۷ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال در سال‌ گذشته و امسال به بخش خصوصی با عنوان تسهیلات خرد و کلان خبر داد و گفت: این تسهیلات در بخش‌ های مختلف روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی و رونق تولید پرداخت شده که زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۵۸ نفر را فراهم آورده است.

رجایی نیا با بیان اینکه امسال به دلیل اتفاقات و بحران‌ ها و خسارات حادث‌ شده در بخش کشاورزی و مسکن سال سختی برای بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی بود افزود: اما از منظر دیگر به دلیل برکات و اتفاقات و کارهای خوبی که در سطح شهرستان انجام‌ شده سال پربار برای هر دو دستگاه یاد شده بوده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه سال جاری اظهار داشت: رعایت بی‌ طرفی همه دستگاه‌ های اجرایی و مجموعه‌ هایی که از بودجه‌ های عمومی استفاده می‌ کنند الزامی است و دستگاه‌ های اجرایی شهرستان از هم‌ اکنون آماده‌ سازی امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی را در دستور کار خود قرار دهند زیرا براساس ماده ۱۱ قانون باید تمام امکانات و نیروی انسانی دستگاه‌ ها برای انتخابات در اختیار مجموعه فرمانداری قرار گیرد تا انتخابات روان و سالم و بدون خلل برگزار شود.

فرماندار قوچان گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و صرفه‌ جویی بخشنامه‌ ای توسط دولت مبنی بر حذف تدریجی کاغذ ابلاغ‌ شده که زیرساخت‌ های این طرح در بسیاری از ادارات ایجاد شده است. 

وی در خصوص حذف قوانین دست و پاگیر برای سرمایه‌ گذاران نیز افزود: بخشی از این قوانین در حد اختیارات مسئولین نیست اما باید در حد توان روان‌ سازی امور برای سرمایه‌ گذار انجام شود.

وی شهیدان رجایی و باهنر را دو تن از مؤثرترین افراد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: هرچند دوران مدیریت و حضور این دو شهید بعد از پیروزی انقلاب بسیار کوتاه بود اما تأثیرگذاری خدمات آن‌ ها به دلیل رفتارهای شخصیتی و مدیریتی در مدت کار و زندگی خود و الگوهای رفتاری آنان از جمله ساده زیستی، قناعت، خدا محوری، مردم محوری و خدمت بدون منت از ویژگی‌ های بسیار بارز بود که موجب شد نام آن‌ ها برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شود.

بیش از ۵۲ میلیارد ریال قیر رایگان برای قوچان جذب شد

رئیس بنیاد مسکن شهرستان قوچان نیز در این نشست گفت: در سال جاری از ۲ هزار تن قیر رایگان تخصیص‌ یافته به این شهرستان تاکنون یک هزار و ۵۱۰ تن با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال جذب‌ شده است.

علی‌ اکبر قوی‌ هیکل افزود: با این مقدار قیر ۴۰ روستا به میزان ۱۷۰ هزار مترمربع آسفالت شده است.

وی اظهار داشت: شاخص آسفالت راه روستایی در گذشته ۳۱ درصد بود که به ۴۶ درصد ارتقا یافته و تمام روستاهای پرجمعیت شهرستان دارای راه روستایی آسفالت هستند و در برخی از روستاهای بزرگ همچون مزرج آسفالت مجدد ریخته شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان قوچان با اشاره به بارندگی‌ های فروردین‌ ماه سال جاری و خسارات وارده در این بارندگی گفت: ‌در کارشناسی‌ های انجام‌ شده مشخص شد حدود ۶۰۰ واحد در شهر و روستای قوچان آسیب‌ دیده که این بنیاد متولی بازسازی واحدهای خسارت‌ دیده از حوادث و بلایای طبیعی شد.

وی افزود: در سفر رئیس بنیاد مسکن به قوچان نیز پس از بازدید از روستای کتلر ۱۲۴ میلیارد ریال در قالب تسهیلات و ۳۱ میلیارد ریال نیز در قالب کمک‌ های بلاعوض برای ۳۱۰ واحد مسکونی در این شهرستان اختصاص یافت که تاکنون عملیات اجرایی ۹۰ واحد مسکونی آغاز و برای ۱۲ واحد نیز گواهی پایان کار صادرشده است.

قوی‌ هیکل اظهار داشت: در این سفر تحویل ۵۰ هزار پاکت سیمان و ۱۶۰ پاکت نیز به‌صورت رایگان برای خسارت دیدگان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون هشت هزار پاکت در قالب ۱۶ تریلی ارسال و بین خسارت دیدگان توزیع‌ شده و مابقی آن نیز ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه مشترک رئیس بنیاد مسکن و استاندار خراسان رضوی در خصوص مشارکت ۵۰ درصدی در بازسازی منازل روستاهای تخریب‌ شده استان و اجرای طرح هادی در این روستاها  گفت: در شهرستان قوچان این تفاهمنامه برای دو روستای کتلر از بخش مرکزی و آبجهان از بخش باجگیران اجرایی شد که برای هر یک از این دو روستای خسارت‌ دیده ۱۵ میلیارد ریال اختصاص‌ یافته است.

رئیس بنیاد مسکن قوچان افزود: در سال جاری ۱۲۰ میلیارد ریال برای ساخت و مقاوم‌ سازی ۳۰۰ واحد در این شهرستان اختصاص‌ یافته که اعتبارات برای بیش از ۱۰۰واحد جذب شده است.

اقتصاد مقاومتی همان مقاومت اقتصادی است

رئیس دادگستری قوچان نیز در این نشست با بیان اینکه شهید رجایی و باهنر از جایگاه ویژه‌ ای در صدر انقلاب برخوردار هستند گفت: به تعبیر امام خمینی (ره) هر کاری در حکومت اسلامی به اسم خداوند باشد دارای جایگاه ویژه‌ ای می‌شود و برنامه‌ ها، رفتار، عمل و مردم‌ داری شهیدان رجایی و باهنر ماندگار و همیشه مایه مباهات خواهد بود.

حجت‌ الاسلام ابوالفضل آذری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، مقاومت اقتصادی است و ما باید خودکفا باشیم و روی پای خود بایستیم افزود: در جنگ نظامی همه مردم شرکت کردند در جنگ اقتصادی هم باید شرکت کنند حتی دستگاه قضا با اینکه این اقدام در دستور کارش نیست در این موضوع شرکت کرده است.

وی اظهار داشت: شرایط ویژه اقدامات ویژه می طلبد و نام مردان نیک در شرایط خاص ماندگار می‌ شود.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

۷۵۰۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.