بخشدار مرکزی مشهد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مشکلی برای تامین ذخایر آب شرب روستاهای چسبیده به مشهد وجود ندارد.

ابوطالب سرابیان افزود: با توجه به دریافت گزارش هایی از بروز دل درد ناشی از کیفیت نامطلوب آب شرب در روستاهای گرجی علیا و کاظم آباد، نمونه گیری و آزمایش آب شرب از منازلی که مدعی کیفیت نامطلوب آب بودند انجام شد که نتایج آزمایش ها نشان دهنده کیفیت مطلوب و مناسب آب شرب مصرفی آنهاست.

وی جمعیت دو روستای یاد شده را بیش از ۶ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: پیش از این نیز مشکل کمبود آب در روستاهای همت آباد و گرجی سفلی که در مجموع ۱۷ هزار نفر جمعیت دارند، با اتصال به شبکه آب شرب مشهد و حفر یک چاه آب رفع شد.

شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) شهرستان مشهد ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را زیر پوشش دارد.

براساس اعلام آبفار مشهد از ۳۵۶ روستای این شهرستان با جمعیت ۳۰۳ هزار و ۹۸۶ نفر، ۲۳۱ روستا در سه بخش احمدآباد، رضویه و مرکزی با ۲۹۹ هزار و ۳۳۹ نفر زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند.

شمار مشترکان این شرکت در شهرستان مشهد ۹۸ هزار و ۹۱۲ مشترک است و آب و فاضلاب روستایی مشهد با ۳۳ نفر نیروی اداری و پنج شرکت پیمانکار بهره بردار، خدمات رسانی به این جمعیت را بر عهده دارد.

۱۲۵ آبادی و روستا که بیشتر شامل روستاهای کم جمعیت و فاقد دهیاری است زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی مشهد قرار ندارند و آب شرب برخی از آنها به صورت خودگردان توسط دهیاری ها تامین می شود و در حال حاضر آب رسانی به ۳۸ روستای این شهرستان نیز به صورت سیار و با تانکر انجام می شود.

۶۸ روستا به مشهد چسبیده و در حریم این کلانشهر قرار دارند. 

۳۲۲۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.