به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا روز دوشنبه در نشست شورای اقامه نماز شهرستان گناباد افزود: باید از توان خیران حامی فعالیت های دینی و فرهنگی برای کاهش مسائل و مشکلات و فرهنگ سازی برای نشر ارزش ها به ویژه در زمینه ترویج نماز بهره گرفت.

وی اظهار داشت: با عنایت به کمبود اعتبارات دولت و دستگاههای اجرایی و وزارت آموزش و پرورش بهره گیری از ظرفیت خیران برای توسعه این فعالیتها به خصوص در مدارس ضروری است.

وی مهمترین آفت دین گریزی و چالش در زمینه مسائل دینی در جامعه را ناآشنایی خانواده ها و ناتوانی پدران و مادران برای مدیریت درست مسائل دینی در خانواده و چگونگی تبیین آن  برای فرزندان دانست و گفت: مهمتین مولفه مبارزه با ترفند فرهنگی دشمنان، ترویج اقامه نماز است و باید از همه ظرفیت های موجود در این ارتباط بهره گرفت.

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: برای جلوگیری از انحراف فرزندان باید الگو و مرجعیت دینی برای آنان تعریف شود و مهمترین کارکرد غدیر آن است که محوریت دینی و فرهنگ علوی داشته باشیم تا راه را گم نکنیم.

وی اظهار داشت: فضای مجازی، گفت و گو بین افراد در زمینه های مختلف به خصوص مسائل دینی را کاهش داده و باید برای آشنایی بیشتر مردم به خصوص جوانان و نوجوانان با ارزش ها و مسائل دینی، پایگاه های سعادت و سلامت در شهرستان ها راه اندازی شود و باید به گونه ای فرهنگ سازی کرد که مردم از پرسش در زمینه موضوعات دینی خجالت نکشند.

وی گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت های بخش های مختلف و به خصوص خیران حامی فعالیت های فرهنگی و دینی، نشست های علمی و فرهنگی با موضوع های بررسی راهکارهای افزایش احساس مسئولیت مردم و خانواده ها نسبت به مسائل دینی، ارتقای سطح تربیت دینی در جامعه و نقش آفرینی بیشتر آموزش و پرورش و اولیا و مربیان در این زمینه در شهرستان ها برگزار شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: باید یک بسته فرهنگی با حمایت خیران در یک مدرسه در هر شهرستان به صورت الگو ارایه شود که مورد توجه سایر مدارس قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت خیران در ترویج فرهنگ اقامه نماز و سایر فعالیتهای فرهنگی و ارزشی مورد توجه ستاد اقامه نماز خراسان رضوی می باشد و قرار است برش شهرستانی در زمینه راهکارهای تقویت اشاعه نماز با بهره گیری از ظرفیت خیران از سوی ادارات کل به ادارات تابعه ارائه شود و در نخستین اقدام راهکارهایی از سوی استانداری خراسان رضوی به فرمانداری های تابعه ابلاغ می شود.

هم اکنون در ۱۲۰ مسجد و ۴۰ دستگاه اجرایی گناباد و در طول سال تحصیلی در بیشتر مدارس این شهرستان نماز جماعت اقامه می شود.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۲۰۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.