مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: در راستای حمایت از کشاورزان انگور کار طی دو مرحله یک میلیارد و 300 میلیون تومان یارانه کشمش به 2 هزار نفر از انگورکاران این شهرستان پرداخت شد.

حسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن، گفت: با وجود اینکه شهرستان بردسکن در تولید محصول انجیر ، انار و انگور رتبه های اول تا سوم استان را داراست ولی متاسفانه در بحث فرآوری آن تاکنون کارخاصی صورت نگرفته است.

وی از آمادگی مدیریت جهاد کشاورزی و تعاون روستایی برای احداث کارخانه فرآوری این محصولات در منطقه خبرداد و گفت: متاسفانه بهره برداران رغبتی برای این مهم ندارند.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن افزود: خوشبختانه شهرستان بردسکن در بخش کشاورزی از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است که امیدواریم بتوانیم با کمک مسئولان و حمایت‌های بهره برداران شاهد راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی دراین شهرستان باشیم چرا که صنایع تبدیلی و تکمیلی حلقه مفقوده زنجیره تولید در بخش کشاورزی شهرستان بردسکن است.

وی از پرداخت تسهیلاتی با عنوان رونق تولید برای بهره برداران بخش کشاورزی خبرداد و گفت: این تسهیلات با بهره 18 درصد است و کسانی که در راستای کار باغداری، شیلات و دامداری طرح اجرا کنند این تسهیلات 4 درصد نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

محمدی با بیان اینکه  هریک از مناطق بردسکن یک  الگوی کشت دارد گفت: بخش شهرآباد الگوی کشت آن محصول پسته در منطقه کوهپایه محصولات سردرختی و در بخش انابد محصولات زراعی کشت می شود.

وی بر احداث گلخانه ها در منطقه تاکید کرد و گفت:احداث گلخانه به عنوان تغییر کاربری محسوب نمی شود  و متقاضیان در مناطق غیر برخوردار می توانند از تسهیلات 5 درصدی و در مناطق برخوردار از تسهیلات 9 درصدی در احداث گلخانه ها برخوردار شوند.

وی  گفت: در شهرستان بردسکن 7 واحد گلخانه فعال است و بزودی دوگلخانه 2 و 5  هکتاری نیز در شهرستان راه اندازی می شود.

وی با توجه به وضعیت منابع آبی منطقه و شرایط اقلیمی منطقه بر ایجاد گلخانه نیز تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.