حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز شنبه در حاشیه نشست شورای مدیران زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مهمترین اقدامی که در ارتباط با موضوع اشتغال باید انجام شود تامین منابعی است که در قانون برای آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مجلس پیش بینی اعتبارات لازم را برای اشتغال در قانون صورت داده است اما تخصیص ها و اعتبارات استانی به قدری کم است که گاه جوابگوی  ۱۰ درصد تقاضاها در ارتباط با این موضوع هم نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت:گاهی بعضی از مجموعه ها مقداری در ارتباط با موضوع ارایه وظایفشان سختگیری هایی می کنند مثلا برخی بانک ها بعضی مواقع تفسیر به رای می کنند و اگر پیش بینی معرفی یک ضامن معتبر برای ارائه تسهیلات شده است عبارت "ضامن معتبر" به "ضامن کارمند" تفسیر می کنند.

پژمانفر افزود: در همین ارتباط روستائیانی که باید از این اعتبارات استفاده کنند با مشکل مواجه می شوند که سعی کرده ایم از نزدیک مسائل را ببینم و برای حل آنها گفت و گو کنیم.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان خراسان رضوی در دور جدید فعالیتهایش، نشست هایی را با مسئولان در خراسان رضوی آغاز کرده است  تا مشکلات درون استان را شناسایی و پس از آن موضوعات را با وزارتخانه ا در تهران حل کند.

او اضافه کرد: مشکلات این استان در تمامی بخش ها از جمله درمان، آموزش و اشتغال این است که با توجه به جمعیت، مساحت و  مشکلاتی که به دلیل هم مرز بودن با چند کشور داریم در شاخص ها کاملا عقب هستیم و بعضی از این عقب افتادگی ها اصلا قابل دفاع نیست که تلاش می کنیم با ظرفیت مجمع نمایندگان این موضوعات را پیگیری کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان این که مسئولان در این نشست به دلیل حضور خبرنگاران نمی توانند مشکلات حوزه خودشان را به درستی عنوان کنند از آنها خواست در این نشست حضور نداشته باشند. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نرخ بیکاری در این استان بر اساس نتایج طرح آمارگیری در بهار امسال  ۹.۴ درصد است که ۱.۴ درصد کمتر از میانگین کل کشور و ۱.۲ درصد کمتر از بهار سال ۱۳۹۷ است.

محمد سنجری افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی هم بر اساس نتایج طرح آمارگیری بهار امسال ۴۰.۴ درصد است که ۰.۲ درصد کمتر از میانگین کشور است.

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج طرح آمارگیری سال قبل،  ۳۸.۵ درصد سهم اشتغال استان خراسان رضوی در بخش های عمده اقتصادی است.

۸۰۰۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.