حجت الاسلام احمد مروی روز چهارشنبه در مراسم آغاز سومین دوره اردوی آموزشی - معرفتی "هفت روز در بهشت" در اردوگاه فرهنگی - آموزشی امام رضا (ع) افزود: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان و نوجوانان هستند که باید کشور را بسازند، تاریخ را مطالعه کنند تا با مقایسه شرایط کنونی کشور با شرایط گذشته، به میزان پیشرفت و توسعه انقلاب پی ببرند.

وی اظهار داشت: ایران در طول تاریخ از جایگاه علمی شایسته ای برخوردار بوده و باید دوباره به آن جایگاه دست یابد، رسیدن به این جایگاه به همت جوانان و نوجوانان بستگی دارد.

وی گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی با ارتشی که توسط همه کشورهای دنیا تجهیز شده بود، جنگیدیم و پیروز این جنگ جوانان متعهد و معتقد بودند و اکنون نوبت به جوانان رسیده که برای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش نمایند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دشمن نسبت به نخبگان ایرانی طمع دارد و آنان را ترور می کند یا جذب کشور خود می نماید زیرا نمی خواهد ایران پیشرفت کند، غرب دانش ایرانیان را ربود و آنان را گرفتار حاشیه کرد.

موسسه جوانان آستان قدس رضوی در سه سال گذشته با استفاده از مبانی علامه طباطبایی دوره کاملی از معارف کاربردی ویژه جوان و نوجوان را در حوزه ‎های اسلام شناسی، خداشناسی، معرفت ‎شناسی، شیعه ‎شناسی، راهنما شناسی و معاد شناسی در هفت جلد با عنوان کتاب ‎های برترین آرزو به رشته تحریر درآورده که مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفته است و بر مبنای این کتب، اردوهای ملی هفت روز در بهشت را برای دانش‎آموزان، دانشجویان و طلاب نخبه و مستعد سراسر کشور طراحی نموده که تاکنون بیش از۴ هزار دانش‎آموز نخبه و استعداد درخشان در این دوره‌ ‎های اردویی شرکت کرده‎ اند.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.