وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مسیر مواصلاتی گناباد به مشهد به صورت کامل به اینترنت نسل سوم و چهارم پوشش داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا– منطقه خراسان، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه سفر به شهرستان گناباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در برخی مناطق روستایی منطقه و نیز بعضی از مناطق حاشیه شهرستان بجستان و شهر کاخک مشکل اینترنت داریم که تا پایان مهرماه به نسل سوم و چهارم مجهز خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش تعرفه خدمات، تصریح کرد: مجوزی برای افزایش نرخ تعرفه‌ها صادر نشده؛ ولی شرکت‌ها یک سقف تعرفه‌ای دارند و در فضای رقابتی تعرفه‌هایشان مشخص می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته علی‌رغم اینکه نوسانات نرخ ارز در 70 درصد هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم بازار ICT کشور تاثیرگذار بوده و این نرخ تا 4 برابر هم بالا رفته، اما افزایش مؤثر تعرفه‌ها از طریق مدیریت بسته‌ها تنها حدود هفت درصد بوده است.

وی ادامه داد: البته قائل بر این هستیم که این تعرفه‌ها را کاهش دهیم؛ چراکه فروش زیاد، افزایش درآمد نیز در پی داشته و بنابراین به جای افزایش تعرفه، باید کاربردها را افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وضعیت پوشش آنتن‌دهی برای مناطق گردشگری گناباد باید افزایش یابد و در جلسه امروز نیز مصوب شد مکان‌هایی را که هدف گردشگری هستند، تقویت کنیم؛ علاوه بر این باید استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری که می‌توانند در این منطقه کار کنند وارد این عرصه شوند.

آذری جهرمی همچنین بیان کرد: سایت ثبت‌نام زوج‌های جوان برای استفاده از هدیه اینترنت رایگان، ظرف دو روز آینده آماده و مورد بهره‌برداری زوج‌های جوانی که در این هفته مبارک پیوند خود را ثبت کنند، خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.