مدیر کل انتقال خون خراسان‎رضوی گفت: امیدواریم با تلاش‎های تمام مسئولان شهرستان در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح و راه‎اندازی مرکز خونگیری کاشمر باشیم.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سیدحمیدرضا اسلامی در جلسه بررسی وضعیت مشکلات مرکز خونگیری کاشمر عنوان کرد: بحث انتقال خون در کشور موضوعی ریشه‎ای بوده به طوری که اگر احداث دو بیمارستان را برای کاشمر پیگیری می‎کردیم به اندازه پیگیری مرکز انتقال خون سخت نبود.

وی ادامه داد: هرچند استانداردسازی و معتبرسازی مراحل ساختمانی که می‎خواهد وارد سیستم انتقال خون شود بسیار سخت است ولی اگر ساختمان جدید مرکز خونگیری کاشمر افتتاح شود بستر زیربنای منطقه فراهم شده به طوری که اگر ده بیمارستان دیگر هم افتتاح شود برای تامین خون مورد نیاز مشکلی نخواهیم داشت.

اسلامی عنوان کرد: در استانداردسازی ساختمان‌های انتقال خون وسواس بسیار شدیدی وجود دارد که اگر نباشد بدون شک فردی که به او خون منتقل شده دچار مشکل خواهد گردید.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه برای شروع به کار مرکز خونگیری کاشمر باید تهران مجوزهای لازم را صادر کند به همین دلیل اگر طی مدت یک هفته برای معتبرسازی از سوی شهرستان‌ برنامه‎ها اعلام نشود به نام مرکز قدیم در ساختمان جدید فعالیت‎ها را ادامه خواهیم داد.

اسلامی گفت: امیدواریم با تلاش‎های تمامی مسئولان شهرستان در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح و راه‎اندازی ساختمان مرکز خونگیری کاشمر باشیم. با توجه به اینکه توریسم استان و توریست‎های خارجی در حال افزایش بوده و برای درمان و به خصوص جراحی قلب به این استان مراجعه می‎کنند در تامین خون مورد نیاز به شدت با مشکلات جدی مواجه هستیم.

 این مقام مسئول افزود: رعایت برخی استانداردها به شدت عذاب آور است، با وجود تمام مشکلات و کمبودها اما ملزم به رعایت تمام استاندارهای اعلام شده هستیم.

بخشی از وسایل مور نیاز مرکز خونگیری وارد شهرستان شد

در این جلسه نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ترشیز در مسیر توسعه و پیشرفت بسیار خوبی قرار گرفته و شاهد یک جهش بسیار ارزشمندی هستیم.

بهروز بنیادی افزود: بخش اعظم این پیشرفت با حضور خیرین و مشارکت مردم منطقه در کنار مدیران و مسئولان بوده و این موجب شده برای دفاع از شهرستان با قدرت بتوانم صحبت کنم. با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از وسایل مور نیاز مرکز خونگیری کاشمر وارد شهرستان شده و براساس دستور مدیران کشوری این مرکز باید به یک مرکز جامع خونگیری ارتقا یابد و امکانات مورد نیاز برای مراحل بعدی از جمله فرآوری پلاسما تامین شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی در خرید سایر تجهیزات به خصوص وسایلی که وابسته به منابع ارزی و وارداتی هستند با تاخیر مواجه خواهیم بود.

وی بیان کرد: بخشی از نیروهای مورد نیاز مرکز خونگیری کاشمر از قبل توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تامین شده و با دستوری که از مدیر سازمان انتقال خون کشور گرفته شده کمک خواهد شد و دغدغه‌ای در این زمینه نخواهد بود.

بنیادی افزود: امیدواریم با پیگیری مسئولان استان مرکز انتقال خون کاشمر تا هفته دولت به بهره‎برداری برسد و شاهد تاخیر افتتاح این پروژه نباشیم.

راه‎اندازی مرکز انتقال خون کاشمر یکی از دغدغه‎های شهرستان

در ادامه فرماندار کاشمر گفت: به اذعان تمامی مسئولان استان وضعیت بهداشت و درمان شهرستان کاشمر در سطح کشور زبانزد است که این جای تقدیر دارد.

مسلم ساقی اظهار کرد: اینکه گفته می‎شود کاشمر قطب درمانی منطقه است اما فقط به شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‎آباد و بخش کوهسرخ پوشش داده نمی‎شود بلکه شهرستان‌های همجوار از جمله فیض‌آباد و حتی طبس نیز از خدمات درمانی منطقه بهره می‌‏برند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سالیانه 3.5 میلیون زائر و گردشگر به این منطقه می‎آیند انتظار داریم به همان نسبت امکانات درمانی در اختیار شهرستان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در کاشمر راه‎اندازی مرکز انتقال خون کاشمر را یکی از دغدغه‎های شهرستان ذکر کرد و افزود: با فعالیت مرکز جامع خونگیری کاشمر زنجیره درمانی تکمیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر پیگیری جدی از سوی مسئولان استان و شهرستان و کمک‎های خیرین نبود با توجه به بروکراسی اداری مرکز جامع خونگیری کاشمر تا چندین سال آینده هم به بهره‎برداری نمی‎رسید.

تامین خون یکی از دغدغه‌های مهم شهرستان

در این جلسه نیز مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: با همت خیرین شاهد هستیم ساختمان جدید مرکز خونگیری کاشمر بدون اینکه حتی یک ریال از اعتبارات دولتی در آن هزینه شده باشد در آستانه بهره‌برداری است.

محمدجواد یزدانی افزود: از مسئولان انتظار داریم در تجهیز و تکمیل مرکز خونگیری کاشمر تلاش بیشتری داشته باشند تا هر چه زودتر شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

وی اظهار کرد: شهرستان کاشمر نه تنها از نظر درمانی جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر را پوشش می‎دهد بلکه در مسیر جاده قرار گرفته و هر روز شاهد حوادث ناگواری در سطح شهرستان هستیم که اکر به موقع خون مورد نیاز تامین نشود شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدانی بیان کرد: تامین خون یکی از دغدغه‌های مهم در شهرستان بوده که همیشه با آن روبه‌رو هستیم و از سویی با حضور افراد بسیاری که هر روز برای اهدای خون مراجعه می‎کنیم، مواجه هستیم که به دلیل نبود امکانات در شهرستان و منطقه ترشیز امکان خونگیری از همه این افراد نیست.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود مرکز خونگیری کاشمر ظرفیت ارتقا به پایگاه انتقال خون را دارد که می‎طلبد مسئولان استان در این خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

در پایان این جلسه مسئولان از ساختمان مرکز خونگیری کاشمر بازدید کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.