معاون رئیس بخش آسیای میانه و رئیس بخش ایران در انجمن بین‌المللی هزینه گفت: برای اینکه بتوانیم هزینه‌های خود را مدیریت کنیم باید آن را مهندسی کنیم و برای اینکه بتوانیم آن را مهندسی کنیم، به دانشِ دانشگر و به مهارتِ صنعتگر نیازمندیم؛ مهندسی هزینه، علم و دانش را به ثروت تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، صادق یزدانی در سالن همایش‌های موسسه آموزش عالی سبحان بیان کرد: کانون مهندسی هزینه در ایران زمانی شکل گرفت که ما شاهد پیشرفت دارایی‌های استراتژیک دنیا بودیم.
 
وی ادامه داد: نسبت دارایی‌های فیزیکی کمپانی گوگل به دارایی‌های نا مشهود آن، زیر12درصد است. این تعریف به معنای آن است که اسم گوگل بسیار با ارزش‌تر از ساختمان و سرورهای کمپانی است. این ارزش گذاری‌ها مبنای استاندارد مهندسی هزینه را نشان می‌دهد.

یزدانی عنوان کرد: مهندسی هزینه، علم و دانش را به ثروت تبدیل خواهد کرد؛ ارتباط بین صنعت و دانشگاه هم از بعد علمی و هم از بعد انسانی باعث می‌شود تا برآورد خوب، بودجه‌بندی خوب، پیش‌بینی خوب وآنالیز مالی خوبی داشته باشیم.
 
معاون رئیس بخش آسیای میانه و رئیس بخش ایران در انجمن بین‌المللی هزینه گفت: برای اینکه بتوانیم هزینه‌های خود را مدیریت کنیم باید آن را مهندسی نماییم و برای اینکه بتوانیم آن را مهندسی کنیم به دانشِ دانشگر و به مهارتِ صنعتگر نیازمندیم.

وی اظهار کرد: انجمن بین‌المللی هزینه یکی از شاخه‌های اصلی شورای عالی اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است که140 عضو دارد. بر اساس استانداردهای انجمن هزینه، هشت دوره آموزش تعریف شده که دارای هشت نوع گواهی‌نامه است؛ این انجمن فقط برای صادر کردن گواهی نیست بلکه به دنبال آن است که بتواند اهداف خود را کاربردی کند که این امر از طریق صنعت شکل می‌گیرد.
 
وی در پایان گفت: همین زمانی که در اختیار داریم خود یک هزینه است و هر هزینه‌ای باید دستاوردی داشته باشد و دستاوردها باید به دارایی‌هایی تبدیل شوند که بتوان آن را احساس کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.