عضو شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به نامعتبر بودن مدارک تحصیلی‌اش گفت: ادعای جعل، تقلب و یا سوءاستفاده از مدارک تحصیلی ام هیچ گونه صحتی ندارد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، احسان اصولی در حاشیه شصت و هفتمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد در پاسخ به خبرنگاران در خصوص ابهامات به وجود آمده در خصوص مدارک تحصیلی‌اش، اظهار کرد: کارشناسی‌ارشدم در سازمان مدیریت صنعتی بوده که سازمان شناخته شده‌ و فعالی است و مدارکش نیز توسط سازمان مدیریت برنامه‌ریزی تایید می شده است. همچنین دو بخش‌نامه در خصوص اعتبار این مدارک وجود دارد. ابتدا در سال 87 بخش‌نامه‌ای مصوب می‌شود که از اعتبار این مدارک تا سال 85 خبر می‌دهد، سپس در تاریخ 6 خرداد 91، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور از اعتبار مدارک سازمان مدیریت صنعتی تا همان تاریخ ابلاغ اصلاحیه، یعنی 6 خرداد 91 خبر می‌دهد. تاریخ اخذ مدرکم نیز که در دی ماه سال 90 یوده است.
وی افزود: پس از آن، در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل شرکت کرده و پس از کسب حد نصاب، مدرک آن دوره برایم صادر می‌شود. پس از آن، از سوی سازمان سنجش یک گواهی صادر می‌شود که در صورت قبولی در آزمون، مجوز تحصیل در مدارک بالاتر به دانشجو داده خواهد شد.
عضو شواری اسلامی شهر مشهد در خصوص مدرک دکتری خود ادامه داد: DVA دوره‌ای است که در دانشکده مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شده است. DVA در سایت دانشگاه تهران، مدیریت حرفه‌ای کسب و کار تعریف می‌شود. همین دوره در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده و شرط ورودش داشتن مدرک کارشناسی ارشد MBA است و این دوره، دوره‌ای نیست که بدون مدرک کارشناسی ارشد گذرانده شود.
اصولی افزود: طبق مصوبات وزارت علوم، مدارک آموزش عالی آزاد یک مدرک حرفه‌ای است. این مدرک، یک مدرک رسمی دانشگاهی محسوب نمی‌شود، اما یک مدرک حرفه‌ای طبق مصوبه وزارت علوم تلقی می‌شود. شرایط تحصیل در این دوره نیز مشابه دوره‌های رسمی است. 
وی یادآور شد: در انتخابات استفاده از لفظ دکتر به معنی دارای مدرک دکتری نداشته‌ام و از دانش‌پذیر یا دانشجو استفاده کرده‌ام. در حال حاضر دانش‌پذیر یا دانشجو دوره DVA هستم.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در حال حاضر این دوره را برگزار نمی‌کند. آخرین گروه پذیرفته شده در این جریان، گروه ما بود. چیزی به اسم جعل، تقلب و یا سوءاستفاده صحت ندارد. حداقل مدرک انتخابات شورا، فوق دیپلم بوده که با کارشناسی ثبت‌نام کرده‌ام. در انتخابات هیات فوتبال نیز خودم را احسان اصولی معرفی کردم. فیلم‌ها و مدارک آن هم موجود است. برخی جاها بد اخلاقی‌هایی شده است. جعل و تقلب مفهوم دیگری دارد که چنین اتفاقی هم اصلا رخ نداد. قانون حداقلی مشخص کرده و روی همان حداقل نیز پیش‌رفته‌ام.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.