حجت الاسلام سید مهدی خاموشی یکشنبه شب در مراسم  آغازین دوره آموزشی ویژه معاونان فرهنگی ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور در مشهد افزود: پنج آسیب اعتیاد، طلاق، فساد و فحشا، حاشیه‌نشینی و سکونت غیررسمی  از مواردی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر کاهش آن تاکید کرده اند و در این راستا وزارت کشور نقاطی را در کل ایران شناسایی کرده که باید به آنها رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: محوری‌ترین کار اوقاف می‌تواند رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی باشد و باید  سازمان اوقاف به این فضاها نیز ورود کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فرهنگ جهت دهنده تصمیمات کلان کشور است و در مدیریت اوقاف نیز تعیین کننده است و  همه فعالیتها در سازمان اوقاف باید پیوست فرهنگی داشته باشد و به ویژه پیوست فرهنگی برای بقاع متبرکه امامزادگان ضروری است.

خاموشی افزود: نیت اصلی وقف، خدمت به مردم است از این رو  همه موقوفات باید علاوه بر پیوست فرهنگی, پیوست اجتماعی و محیط زیستی نیز داشته باشند.

وی بر ورود فعالیت اجتماعی به سازمان اوقاف، نظارت بیشتر بر رقبات آموزشی، خواندن دقیق وقف نامه و عمل دقیق به آن از سوی معاونت های فرهنگی و اجتماعی ادارات کل تابعه در کشور تاکید کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ساماندهی مکان‌ هایی همچون هتل ها و مهمانسراها  نیز باید در نظر گرفته شود، عمران و آبادانی موقوفات در اولویت قرار گیرد، سازمان اوقاف در حوزه مدارس، آموزش عالی و شرکتهای دانش بنیان نیز فعال بوده و همه همت خود را معطوف به جلب اعتماد مردم کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این همایش گفت: در سازمان اوقاف موضوعات متنوع و بسیاری از آموزش، بازار، کشاورزی، بهداشت و درمان، ایتام و موارد دیگری وجود دارد که ارتباط با طیف وسیعی از مردم را اجتناب ناپذیر می کند.

حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: سازمان اوقاف ظرفیت بی نظیری در حوزه مردمی در اختیار دارد که شاید در هیچ دستگاه و نهاد و وزارتخانه ای چنین ظرفیتی وجود نداشته باشد که بتوان از آن بیشترین بهره را برداشت.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.