ظهر امروز کمپ ترک اعتیاد بانوان و مرکز توانبخشی معلولان کم توان ذهنی زیر ۱۴ سال با حضور مسعود فیروزی معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در قوچان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، براتعلی دیانت رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان ظهر امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: اولین کمپ ترک اعتیاد بانوان در شهرستان  قوچان با ظرفیت ۳۰ نفر بیمار متمایل به درمان با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال و با زیر بنای ۱۵۰ مترمربع، در مکانی استیجاری توسط بخش خصوصی ایجاد شد و  به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه رویکرد درمانی این کمپ پرهیز مدار است، گفت: در این کمپ دو امدادیار که از افراد بهبود یافته هستند، حضور دارند و با همراهی گروهی شامل روانشناس، مسئول فنی و پزشک به جامعه هدف کمک می‌کنند.

دیانت افزود: ۹ ماه است که کمپ به صورت آزمایشی شروع به کار کرده بود که ارزیابی‌ها انجام شد و بعد از رسیدن به درجه مطلوبیت، در حال حاضر افتتاح شده است.
 
وی عنوان کرد: یکی از خدمات خوب این کمپ مرکز حرفه آموزی است تا پس از ترک اعتیاد فرد توان ایجاد شغل داشته باشد و پس از رهایی از اعتیاد ۶ ماه مراقبت بعد از خروج توسط مددیار خانواده انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از مرکز توانبخشی معلولان کم توان ذهنی زیر ۱۴ سال قوچان اظهار کرد: این مرکز با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال با ظرفیت 50 نفر  توسط بخش خصوصی تجهیز شده است و هم اکنون 33 نفر از خدمات این مرکز استفاده می‌کنند و یارانه دولتی ۴۶۰ هزار تومان در ماه به ازای هر کودک پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان گفت: در این مرکز تیم گفتار درمانی، کار درمان و کارشناس روانشناس و مربی به صورت روزانه خدمات آموزشی، تربیتی و توان‌بخشی مثل گفتار درمانی و کار درمانی به معلولان ذهنی تربیت‌پذیر ارائه می‌دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.