مربی تیم ملی بدمینتون زنان گفت: امکانات مورد نیاز ورزش بدمینتون در شهرستان‌ها بسیار کم است و امکانات موجود جوابگوی ورزشکاران این رشته ورزشی نیست.

سیمین مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: اگر به این ورزش توجه شود، وضعیت این رشته بسیار بهتر از آنچه اکنون شاهد آن هستیم، خواهد شد.

وی اظهار کرد: تا وقتی در رشته ورزشی پول نباشد پیشرفتی نخواهد داشت، برای پیشرفت این رشته ورزشی نیازمند منابع مالی هستیم.

مربی تیم ملی بدمینتون زنان عنوان کرد: هرچند در سطح همگانی پیشرفت بسیاری داشته‌ایم اما متاسفانه در بعد قهرمانی و حرفه‌ای راه درازی در پیش داریم.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه در بعد قهرمانی قهرمان غرب آسیا هستیم اما در آسیا با وجود کشورهایی همانند اندونزی، چین و مالزی حرفی برای گفتن نداریم.

مربی تیم ملی بدمینتون زنان گفت: متاسفانه تمرین‌های حرفه‌ای که قهرمانان آسیا انجام می‌دهند برای ورزشکاران ما مقدور نیست، به رغم اینکه بازیکنان سایر کشورهایی که در سطح ملی و حرفه‌ای فعالیت دارند تنها حرفه آن‌ها ورزش کردن است و بابت آن حقوق می‌گیرند اما در این کشور بازیکن بدمینتون باید به فکر درس، کار، درآمد و بسیاری مسائل دیگر باشد و نمی‌تواند تمام وقت در اختیار فدراسیون و مربی باشد.

وی ادامه داد: امکانات مورد نیاز ورزش بدمینتون در شهرستان‌ها بسیار کم است و جوابگوی این ورزشکاران این رشته ورزشی در شهرستان‌ها نیست. تهیه سالن و نبود تجهیزات از مهم‌ترین مشکلات موجود در شهرستان‌هاست وکمتر شهرستانی داریم که سالن اختصاصی ورزش برای بدمینتون داشته باشند.

مهدوی ادامه داد: بودجه‌ای که فدارسیون بدمینتون تصویب می‌کند جوابگوی مسابقات برون مرزی و مسابقات در حد حرفه‌ای نیست. به رغم اینکه بازیکنان باید با توپ پر تمرین کنند ولی موجود نیست و تنها یک روز قبل از رفتن به مسابقات می‌توانند با این نوع توپ تمرین کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی مسئولان هیچ‌گونه شناختی از ورزش بدمینتون ندارند، از سویی پایین بودن اطاعات و مهارت‌های مربیان در استان‌ها یکی از معضلات جدی ورزش بدمینتون است.

مربی تیم ملی بدمینتون زنان گفت: متاسفانه مربیان هیچ اقدامی برای به‌روز کردن خود نمی‌کنند و تنها به گرفتن کارت مربی‌گری اکتفا می‌کنند.

مربی تیم ملی بدمینتون زنان افزود: برخلاف آنچه همه فکر می‌کنند بدمینتون در بعد قهرمانی یکی از سخت‌ترین رشته‌های ورزشی دنیاست.

وی گفت: هرچند بودجه فدراسیون بدمینتون را نمی‌توان با فدارسیون‌های کشتی، فوتبال و والیبال مقایسه کرد اما اگر توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود موفقیت‌های بسیاری را می‌توان کسب کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.