علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر در مجتمع آیه های مشهد افزود: نباید به سادگی از آرمانهای شهدا کوتاه بیائیم و برای همین باید مردم را توانمند و اقتصاد را مردمی کنیم و قدرت اقتصادی را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس فرماندهان و رزمندگان ما اراده خود را بر دشمن تحمیل کردند ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی با امکانات کم در برابر دشمن جنگیدیم در حالی که همه کشورها علیه ایران اسلامی بودند ولی رزمندگان با ایمان راسخ، اراده خود را بر آنها تحمیل کردند.
استاندار خراسان رضوی گفت: در دوران معاصر و تا قبل از دفاع مقدس هر وقت دشمن به ما حمله کرد قسمتی از خاک خود را از دست دادیم ولی نظام جمهوری اسلامی با رهبری ولایت فقیه توانست در برابر دشمن بایستد و حتی یک وجب از خاک خود را از دست ندهد.
رزم حسینی افزود: صداقت مسئولان با مردم و اتحاد و همراهی با نظام از جمله ویژگیهایی بود که در دوران دفاع مقدس فراوان دیده می شد و امروز هم به همین ویژگیها نیازمندیم.

* آزادی خرمشهر سرنوشت جنگ را عوض کرد
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: اگر بخواهیم مصداق مقاومت در عین مظلومیت را از نظر مادی پیدا کنیم باید سراغ خرمشهر برویم که با آزادسازی و فتح آن توسط رزمندگان سرنوشت جنگ عوض شد.
سردار یعقوبعلی نظری افزود: اگر بخواهیم به سراغ اوج افتخار در کشورمان برویم باز هم باید از خرمشهر یاد کنیم و اگر بخواهیم از اوج پیروزی یاد کنیم باز هم باید نامی از خرمشهر را بر زبان جاری کنیم.
او ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی نیازمند پاسداشت این مقطع از تاریخ هستیم و امیدواریم این بزرگداشتها و برگزاری این نشستها و مراسم باعث تقویت هر چه بیشتر مقاومت ما شود.
خرمشهر روز سوم خرداد 1361 در عملیات بیت المقدس از اشغال رژیم بعث حاکم بر عراق آزاد شد.
1922/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.