رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید عباسیان تایباد گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار نیاز است مهارت های فنی و حرفه ای بیشتر توسعه یابد و در این زمینه همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی ضروری است.

اسماعیل نیک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، گفت: با توجه به رشته‌های ارائه شده در این مرکز این رشته ها شامل پرورش قارچ، پرورش گیاهان دارویی، کشتکار گلخانه‌ای، تعمیر لوازم خانگی، عمران و برق کاری صنعتی است. 

وی افزود:رشته‌های نامبرده در مدت 160 ساعت به کارآموزان آموزش داده می‌شود و در پایان دوره به قبول‌شدگان در آزمون گواهینامه فنی و حرفه ای اعطا می شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید عباسیان تایباد تصریح کرد:همچنین کارآموزانی که دوره آموزش آنها به اتمام رسیده جهت دوره کارورزی در رشته‌های تعمیر سرویس و نگهداری خودرو ویژه آژانس و سرویس کولرهای آبی برای کلیه ادارات مشغول به فعالیت می شوند. 

وی ادامه داد: این اقدام از یک سو فرصت شغلی و کسب تجربه برای کارآموزان را فراهم می‌کند و از طرف دیگر نهادهای دولتی برای تعمیر و سرویس کولرهای آبی در مجموعه اداری از تخفیف لازم برخوردار می‌شوند. 

نیک محمدی با اشاره به ایجاد و رونق بازار فروش محصولات تولید شده در این مرکز گفت: طبق تفاهم‌نامه با معین اقتصادی شهرستان قرار شده منطقه ویژه اقتصادی دوغارون جهت توسعه و عرضه محصولات کارورزان این مرکز در رشته های فرش بافی، گوهرتراشی و صنایع چرم همکاری لازم را داشته باشد. 

 از 18 اردیبهشت ماه امسال 112 نفر از نیروهای نظامی در رشته های پرورش قارچ، پرورش گیاهان دارویی، کشتکار گلخانه‌ای، تعمیرلوازم خانگی، عمران و برق کاری صنعتی در این مرکز به مدت 160 ساعت در حال گذراندن دوره آموزشی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.