علیرضا حسین زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دو هزار و 400 هکتار از زمینهای گناباد طی سال کنونی زیر کشت جو رفت و پیش بینی می شود که امسال، هشت هزار تن از این محصول برداشت شود.
وی اضافه کرد: سطح زیر کشت و تولید محصول جو در گناباد طی امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافت.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: سطح زیر کشت زیره سبز هم در گناباد نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است و هزار و 200 هکتار از زمینهای گناباد به کشت این محصول اختصاص یافت و پیش بینی می شود که امسال حدود 400 تن زیره در این شهرستان برداشت شود.
حسین زاده افزود: برداشت جو و زیره سبز از 18 اردیبهشت ماه کنونی در گناباد آغاز شده و تا دو هفته آینده ادامه دارد.
وی ادامه داد: امسال 800 هکتار از زمینهای گناباد زیر کشت گندم رفته است و برداشت این محصول از 20 روز آینده آغاز می شود و پیش بینی می شود میزان برداشت گندم در این شهرستان با افزایش 10 درصدی نسبت به سال 1397 به سه هزار تن برسد.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: امسال سطح زیر کشت گل محمدی در گناباد 35 هکتار است از این میزان 25 هکتار در حال باردهی است.
حسین زاده افزود: برداشت گل محمدی از 10 روز گذشته در گناباد آغاز شده و بر آورد می شود 25 تن گل محمدی طی امسال در گناباد برداشت شود چرا که امسال سطح زیر کشت این محصول پنج هکتار افزایش یافته است و به برکت بارندگیهای اخیر پیش بینی می شود که 10 درصد تولید این محصول هم افزایش یابد.
وی ادامه داد: امسال تولید سایر محصولات کشاورزی در گناباد نیز با افزایش حدود 20 درصدی مواجه است.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد دیگر دستاورد مهم بارندگیهای مطلوب امسال را تقویت و افزایش آبدهی منابع آب زیرزمینی در این شهرستان دانست و گفت: رشد آبدهی برخی قنوات و چاهها تا حدود صد در صد بوده است.
34 هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد با 20 هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و 700 هکتار دیمزار و 500 هزار راس دام سالانه 87 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/2095
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.