محسن حسینی پویا شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی و قدردانی از پژوهشگران و فعالان حوزه هویت مشهد افزود: ما در مشهد با گذشته هویتی خود که سرمایه زندگی مان است به خوبی برخورد نکرده ایم.
وی اضافه کرد: حدود 30 خانه تاریخی در مشهد وجود دارد که احیاء آنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار است اما هنگامی که سرمایه گذاران برای احیاء و بازسازی این بناهای تاریخی اعلام آمادگی می کنند نهادهای مرتبط نظیر اداره کل میراث فرهنگی همراهی لازم را ندارند و در نهایت، سرمایه گذار منصرف می شود.
او ادامه داد: باید نیاز به داشتن هویت قدیمی در بین مدیران احساس شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم از این رو در این دوره شورای شهر مشهد و مدیریت شهری ترویج شعار' من مشهد را دوست دارم' با هدف ایجاد و حفظ هویت شهر در بین شهروندان در دستور کار قرار گرفت.
نویسنده کتاب 'تاریخ معاصر مشهد' و پژوهشگر حوزه هویت این شهر نیز در این نشست گفت: مشهد در تاریخ ایران مظلوم واقع شده است و باید بیشتر از هر چیزی به این مهم پرداخته شود.
یوسف متولی حقیقی افزود: بزرگان زیادی در مشهد داریم که ناشناخته مانده اند و برای بازیابی هویت مشهد باید اقداماتی که این بزرگان برای مشهد انجام داده اند را بشناسیم.
نشست هم اندیشی و قدردانی از فعالان حوزه هویت مشهد با عنوان 'بهار هویت' با حضور استادان دانشگاه، فعالان و کارشناسان حوزه هویت مشهد در فرهنگسرای بهشت شهر مشهد برگزار شد.
در این نشست جمعی از فعالان حوزه هویت مشهد به بررسی عناصرهویت مشهد، راهکارهای حفظ آن و افزایش احساس تعلق شهروندان به این شهر پرداختند.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.