وحید قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 20 مورد از این نقاط پرتصادف پارسال و سه نقطه نیز سال 1396 اصلاح شد و امسال نیز اصلاح 20 نقطه دیگر در جاده های خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.
وی به شناسایی 147 نقطه حادثه خیز در جاده های خراسان رضوی ظرف سالهای اخیر اشاره و بیان کرد: اصلاح 60 نقطه از این تعداد از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد و با اقدامات صورت گرفته هم اینک تنها اصلاح 37 نقطه اولویت دار باقی مانده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز این استان طی سالهای اخیر 80 درصد از شاخص تصادفات را کاهش داده است.
قربانی به نقش 50 درصدی عامل انسانی نیز در تصادفات رانندگی اشاره و بیان کرد: این نشان می دهد که فرهنگ ایمنی باید در میان مردم گسترش یابد تا بیش از پیش مراقب خود باشند.
بر اساس اعلام پلیس راه خراسان رضوی 40 درصد تلفات جاده ای این استان در نقاط حادثه خیز رخ می دهد و 60 درصد این تلفات نیز در 60 نقطه پرتصادف اتفاق می افتد.
جاده های سبزوار - شاهرود، قوچان - درگز، خواف - رشتخوار - تربت حیدریه، بردسکن - سبزوار و مشهد - سرخس بیشترین تصادفات جاده ای را در خراسان رضوی به خود اختصاص می دهند.
10 درصد تصادفات جاده ای بر اثر خستگی و خواب آلودگی راننده و اصرار بر زود رسیدن به مقصد در فاصله 30 تا 40 کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندد.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 423 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.