محمد هادی مهدی نیا روز دوشنبه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این سند پس از سالها سردرگمی در سال رونق تولید باید به تمامی حوزه های معماری و شهرسازی و بخش تولید ساختمان ابلاغ شود.
وی ادامه داد: این ضوابط برای دست یافتن به یک کلانشهر قرن بیست و یکمی بر اساس نیازمندیهای تولید معماری در قالب سندی جامع، مدون و مشخص بر پایه وحدت رویه ای شفاف و با عملکردی کارآمد و پویا تدوین شده است.
مهدی نیا گفت: به عنوان یکی از نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد بر تعیین تکلیف قطعی و نهایی طرح تفصیلی مشهد نیز با ارائه اسنادی روشن و ضوابطی شفاف تاکید می کنم.

* بدنه شهرداری پهن است و کند عمل می کند
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای تحقق رونق تولید در صنعت ساختمان باید بدنه و گردش کار پهن و کند شهرداری مشهد به سوی چالاکی رفتاری و ابزارهای هوشمند مجهز شود.
مهدی نیا تاکید کرد: معماری ایرانی میراث بزرگانی نظیر شیخ بهائی است و برای حرکت در مسیر واقعی باید گردش کار در حوزه معماری و شهرسازی تسهیل شود.
وی افزود: برای تحقق این مهم، تسهیل فرآیندها در سایه قانون و ایجاد وحدت رویه در صدور مجوزهای تولید ساختمان و پرهیز از تصمیمات و رفتارهای جزیره ای و کدر که امروز با ملاک عمل قرار گرفتن بیش از 30 نسخه طرح تفصیلی صورت می پذیرد ضروری است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خسارت دیدن هر روزه از سیما و منظری آشفته و به دور از بن مایه های هویت ایرانی-اسلامی شایسته زائران و مجاوران مشهد الرضا (ع) نیست لذا تعیین تکلیف در این امر و یاری گرفتن از جامعه متخصصان و دانشگاهیان حوزه معماری و شهرسازی ضروری است.
مهدی نیا افزود: در این راستا باید هرچه سریعتر 'خانه گفتمان معماری و شهرسازی' با هدف ارتقاء فرهنگ گفت و گو و تبادل نظر به همت مدیریت شهری برپا شود.
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد از تعدادی از پیشکسوتان حوزه معماری این شهر قدردانی شد.
سوم اردیبهشت ماه در تقویم ملی به عنوان روز بزرگداشت شیخ بهائی و به تعبیری روز معمار نام گذاری شده است.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.