اسماعیل پورملائکه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس قانون نظام صنفی 'فروش فوق العاده' به معنای فروش کالا به قیمت تمام شده و 'حراج' به معنای فروش اجناس با 15 درصد تخفیف است.
وی ادامه داد: دلیل اقدام به فروش فوق العاده واحدهای صنفی فروشنده کفش در مشهد پایان فصل و خالی کردن انبارها است لذا تاکنون 15 واحد صنفی در این شهر اقدام به فروش فوق العاده کرده اند و این تعداد رو به افزایش است.
رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: کفشی که اکنون در بازار به فروش می رسد مربوط به اجناس خریداری شده به قیمت پارسال و کالاهای موجود در انبارها است لذا درصد افزایش قیمت کفشها نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نداشته و قیمتها کاملا کارشناسی شده هستند.
وی افزود: امسال در پی افزایش نرخ ارز، قیمت مواد اولیه برای تولیدکنندگان کفش تا شش برابر افزایش یافت و بر قیمت تمام شده کالا تاثیر گذاشت. کفشی که امسال تولید شده سال آینده به بازار عرضه می شود لذا با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگران که در سال آینده افزایش قابل توجهی دارد، افزایش قیمت کفش در ماههای آتی بسیار محسوس خواهد بود.
1400 واحد صنفی دارای پروانه کسب زیر پوشش اتحادیه کفاشان مشهد فعالیت دارند. هزار و 200 واحد صنفی نیز در نوبت دریافت مجوز فعالیت از این اتحادیه هستند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.