علیرضا رزم حسینی روز پنج شنبه در مراسم بهره برداری از 620 واحد مسکن شهری خراسان رضوی در مشهد افزود: از بنیاد مسکن درخواست کرده ایم که ساخت مسکن را از حاشیه شهر مشهد شروع کند و بر این اساس هزار واحد مسکونی در حاشیه این شهر ساخته می شود.
وی ادامه داد: ساختار واحدهای مسکونی در حاشیه شهر مشهد بسیار بی نظم است و هر کس هر طور خواسته خانه خویش را ساخته و این مساله مشکلاتی را در حوزه پدافند غیرعامل برای استان ایجاد کرده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: بارها در ستاد باز آفرینی به این جمع بندی رسیده ایم که برای اجرای طرح بازآفرینی شهری باید مردمی که در حاشیه شهر ساکن هستند ممیزی شوند.
رزم حسینی افزود:هم اینک طرح اقتصاد مقاومتی در استان در قالب تعریف معینهای اقتصادی در شهرستانهای مختلف در دست اجراست و این مساله به فعال سازی حوزه مسکن نیز کمک خواهد کرد.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: قرار است در طول برنامه ششم توسعه 900 هزار واحد مسکونی ساخته شود که ساخت این واحد ها به رونق بازار مسکن و اشتغالزایی کمک خواهد کرد.
حمید بنایی با اشاره به وجود دو و نیم میلیون مسکن خالی از سکنه در کشور افزود: لازم است در این خصوص تدبیری اندیشیده شود و مشکل مسکن بر طرف شود.
وی ادامه داد: در خراسان رضوی از لحاظ ساخت راههای روستایی آسفالته و اجرای طرحهای هادی روستایی نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در بودجه سال آینده هزار و 800 میلیارد ریال برای بنیاد مسکن در نظر گرفته شد که امید است برای اجرای طرحهای هادی و عقب ماندگی در این حوزه استفاده شود.
بنایی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سالانه 200 هزار واحد مسکونی را در روستاهای کل کشور باز سازی می کند اما متاسفانه این نهاد در اجرای این پروژه طرح هادی روستایی از برنامه عقب تر است.
وی با استقبال از پیشنهاد استاندار خراسان رضوی مبنی بر ساخت شهرهای اقماری در حاشیه کلانشهر مشهد گفت: از این طریق می توان به رونق ساخت و ساز مسکن هم کمک شایانی کرد.
1922/2030/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.