رئیس سازمان کتابخانه ‌ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: کتابخانه حرم مطهر رضوی در طول تاریخ، با بیش از 900 سال قدمت، عرصۀ هنرنمایی هنرمندان بوده و در حال حاضر آثار ارزشمندی در این مرکز نگهداری می ‌شود.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: یکی از مولفه های اصلی تمدن اسلامی، توجه به هنر فاخر و اصیل ایرانی است که نمونۀ بارز آن، هنر خوشنویسی، موسیقی و دیگر هنرهای اصیل ایرانی می باشد که باید آنها را ارج نهاد.
مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: در این نمایشگاه 20 اثر خوشنویسی از آثار استاد 'هادی سیدخوانی' و 20 اثر از آثار استاد 'فرهاد شیرخانی' با مضامین دینی و عرفانی به نمایش گذاشته شده است.
محمد علی چمی گوی افزود: این آثار مزین به خطوط نستعلیق، نسخ و ثلث است و علاقه مندان می توانند از ساعت هشت صبح تا 18 از این نمایشگاه در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی دیدن کنند.

* گشایش نمایشگاه 'ریحانه النبی' در نگارخانه رضوان مشهد
مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی اظهار داشت: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س)، نمایشگاه آثار نقاشی خط با موضوع دینی و عرفانی نیز توسط استاد 'علیرضا بهدانی' در نگارخانه رضوان مشهد برپا شده است.
چمی گوی گفت: در این نمایشگاه 40 اثر از این استاد خراسانی، به مدت یک هفته در سالن اصلی نگارخانه رضوان به نمایش گذاشته شده که در پایان هفته حراج هنری این آثار انجام می شود.
وی افزود: این نمایشگاه تا 9 اسفند ماه دایر است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.