محمد هادی عسکری یکشنبه شب در مراسم معرفی و تقدیر از انجمن ‌های علمی برتر دانشگاه فردوسی و برگزیدگان نهمین جشنواره دانشگاهی حرکت در مشهد به نقش دانشگاه فردوسی در رونق فعالیت های علمی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: حضور بین المللی جشنواره ملی حرکت از هشتمین دوره آن در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد.
وی اظهار داشت: تفاوت زیست دانشجویی در بلوغ عقلانی دانشجو است زیرا دانشجو فراتر از ظواهر اتفاق ها در مسائل جامعه کنکاش می کند و به حیات فرهنگی خود ادامه داده و به دنبال تحقق مسولیت اجتماعی خویش در حل مشکلات جامعه است.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه گفت: دانشجویان باید با فعالیت های کنشگری و علمی به ایجاد ظرفیت های علمی روی آورند و در معادلات کشور نقش آفرینی کنند.
عسکری افزود: با رویکرد ایجاد نسل دوم در انجمن های علمی دانشجویی باید بازنگری در روش دانشگاه های سنتی انجام شود و به سوی مسئله محور بودن دانشجویان حرکت کنیم.
وی بر نقش پر رنگ استادان در زمینه سازی ارتباط گسترده نسل دوم با مراکز رشد و فناوری تاکید کرد و گفت: با حمایت مسئولان از این رخداد های علمی دانشجویی حمایت می کنیم و امیدواریم در آینده شاهد اعتلای بیشتر دانشگاه فردوسی مشهد باشیم.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت های انجام شده در انجمن های علمی و دانشجویی این دانشگاه گفت: سیاست دانشگاه بر این است تا ارتباط علمی دانشجویان و استادان محکم تر شود و بر همین اساس طرح های برون دانشگاهی را مورد حمایت ویژه قرار داده ایم.
دکتر محمد کافی افزود: انتظار ما این است، جهت گیری و کیفیت انجمن های علمی و فرهنگی به سوی ایجاد هسته شرکت های نوآور در دانش باشد.
وی با اشاره به ظرفیت اشتغال زایی شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: با مهارت افزایی و ایجاد ظرفیت علمی مناسب در شرکت های دانش بنیان مشکل دانشجویان در زمان دانش آموختگی حل می شود و صاحبان مشاغل و کسب کار آنها را جذب می نمایند.
وی با اشاره به بازدید خود از دانشگاه های اروپایی گفت: در حال برنامه ریزی برای مشارکت بیشتر در سطح بین المللی هستیم و در این عرصه انجمن های علمی باید پیشقدم باشند.
دبیرشورای انجمن های علمی دانشجویی نیز گفت: هفتاد انجمن فعال دانشگاه فردوسی مشهد بیش از چهار هزار عضو دارد که در 1186 عنوان برنامه شامل مسابقات، همایش ها، نشست ها، مناظرات و امثال آن فعالیت داشته اند.
محمد علی هراتی افزود: دانشکده مهندسی با 238 عنوان برنامه در صدر و دانشکده علوم ورزشی با پنج عنوان برنامه در رتبه آخر این انجمن ها قرار دارد.
وی با اشاره به حضور فعال انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در فعالیت های کشوری اظهار داشت: در جشنواره ملی حرکت که در شهر اصفهان برگزار شد به 13 مقام برتر دست یافتیم.
مراسم پایانی نهمین جشنواره دانشگاهی حرکت با هدف شناسایی انجمن های علمی فعال دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و تقدیر از آنان در تالار دکتر رحیمی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین دانشگاه در شرق کشور 810 عضو هیأت علمی دارد.
افزون بر 30 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترای حرفه ای در 435 رشته و در قالب 63 گروه آموزشی در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل می کنند.
این دانشگاه با هزار و 700 دانشجوی خارجی بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را در بین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ایران جذب کرده است.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.