رضا اردکانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تربت حیدریه افزود: تشکل های کشاورزی، به کارگیری از روش های نوین علمی و نیز اجرای برنامه های آموزشی از عوامل مهم و موثر در فرهنگ سازی و استفاده بهینه از منابع آب است.
وی، انتخاب الگوی مناسب کشت، تغییر در روش های کشت جایگزین، استفاده از روش های علمی در کاشت محصولات و اجرای طرح های سامانه های نوین آبیاری را از راهکارهای مهم و موثر در مدیریت مصرف آب ذکر کرد.
وی مدیریت مصرف آب و فرهنگ سازی مناسب و اصولی در این بخش را از رویکردهای جدی وزارت نیرو دانست و اظهار داشت: اجرای طرح سامانه نوین آبیاری با هدف صرفه جویی در مصرف آب به طور جدی در دستور کار است و در چند سال اخیر سرمایه گذاری مطلوبی در این بخش صورت گرفته است.
وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت های خراستان رضوی در بخش کشاورزی گفت: این استان در مقایسه با سایر استانهای کشور این ظرفیت را دارد که به عنوان استان نمونه در استفاده بهینه از منابع آب معرفی شود.
اردکانیان با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی موظف هستیم عملکرد خود را با کمک اصحاب رسانه به مردم اطلاع رسانی کنیم افزود: هم اکنون 458 طرح عمرانی در بخش های مختلف در خراستان رضوی در حال اجراست که با تکمیل و بهره برداری آنها تحول بزرگی در این استان ایجاد می شود.
در سفر یک روزه وزیر نیرو به تربت حیدریه عملیات اجرایی نیروگاه برق راشد و تصفیه خانه این شهر با بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/6121 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.