دکتر مهدی فتحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 15 سال اخیر در ایران افزون بر 350 جراحی با استفاده از روش هیپنوتیزم، بدون استفاده از داروی بیهوشی و بی حسی توسط اینجانب و با همکاری پزشکان و جراحان مربوطه انجام شده است.
وی بیان کرد: این جراحیها شامل عملهای دندانپزشکی، کنترل درد بعد از عمل، زایمان طبیعی، جراحی های ارتوپدی، برداشتن توده چربی، جراحی فک و دندان عقل، درمان ریشه دندان،کنترل درد بعد از عمل در جراحی های کیسه صفرا و جراحی های فتق بوده است.
وی خاطر نشان کرد: بیشتر عمل های جراحی با استفاده از هیپنوتیزم ایران در مشهد انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب هیپنوتیزم در ایران است.
فوق تخصص بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: علاوه بر شمار جراحی ها با استفاده از هیپنوتیزم، ایران به لحاظ پژوهش های انجام شده در زمینه هیپنوتیزم نیز در بین کشورهای آسیایی سرآمد است، به طوریکه در سالهای اخیر 100 پایان نامه پژوهشی و کار تحقیقاتی در حوزه هیپنوتیزم در کشور انجام شده است.
دکتر فتحی دیگر کشورهای آسیایی فعال در زمینه هیپنوتیزم را شامل چین، هند و ژاپن عنوان کرد و افزود: با این حال این کشورها فعالیت های بین المللی در زمینه هیپنوتیزم ندارند و از سوی دیگر در عمل های جراحی، از داروهای بی حسی و بیهوشی نیز در کنار روشهای هیپنوتیزمی استفاده می کنند اما در ایران این جراحیها بدون استفاده از هیچ دارویی انجام شده است.
رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا از آموزش هیپنوتیزم به 8 هزار نفر در ایران طی سالهای گذشته خبر داد و افزود: گروههای مختلف نظیر پزشکان، روانپزشکان، دندانپزشکان و ماماها در این زمینه آموزش دیده اند و اکنون یکهزار نفر از آنان فعال هستند.
هیپنوتیزم، کاربرد وسیعی در درمان بیماری های مختلف از جمله اختلالات اضطرابی، در طب زنان و زایمان، دندانپزشکی، مداخلات روانشناختی و حین و بعد از عمل های جراحی نیازمند بی دردی، دارد.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.