آیت الله سید احمد علم الهدی در پیام خود آورد: درگذشت مرجع نخبه انقلابی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رخنه ای بر پیکره منهاج روحانیت شیعه و درخت تناور انقلاب اسلامی است. جایگاه خاص علمی آن مرحوم به عنوان یکی از بازماندگان مکتب علمی صدر، جوانی و مرجعیت، مسئولیتهای متعدد در نظام مقدس اسلامی و همچنین بیش از یک دهه نمایندگی مردم مومن خراسان در مجلس خبرگان ستاره های درخشانی است که در پهنه عمر این مرجع عالیقدر می درخشد و برای او باقیات و صالحاتی ارزشمند در دیار باقی فراهم می کند.
سرپرست استانداری خراسان رضوی نیز در پیام خود به این مناسبت نوشت: آیت الله شاهرودی فقیه، الم برجسته و مجاهد صدیق انقلاب در طول زندگی پربار خود در مسیر وحدت، انسجام و تقویت نظام جمهوری اسلامی گامهای موثری بر‌داشت و در حوزه های مختلف منشا اثر بود به ویژه آنکه خدمات علمی وی برای حوزه های عملیه شاخص بود.
قربان میرزایی افزود: مرحوم آیت الله شاهرودی فقیهی مجاهدی بود که در عرصه جهاد و اجتهاد تحولات بسیاری را در حوزه هایی که حضور یافت از خود بر جای گذاشت. آن مرحوم تلاش کرد در مسیر وحدت، انسجام و قوت نظام اسلامی از هیچ کوشش و خدمتی فروگذار نکند. مرحوم شاهرودی به حوزه‌های علمیه نیز خدمات علمی فروانی کرد و موسس دانشگاه توسعه علوم اسلامی و مروج مکتب اسلام بود.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی عضو فقیه شورای نگهبان، نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و با حکم مقام معظم رهبری رئیس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه بود. او پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 سوم دی ماه در سن 70 سالگی دیده از جهان فروبست.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.