ملیحه بذری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه از اردیبهشت ماه امسال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان راه اندازی شده و انجمنهای ادبی اعم از شعر و داستان و نقد ادبی در آن ثبت نام می کنند.
وی اظهار داشت: از میان بیش از 140 انجمن ثبت نام شده این استان در سامانه یاد شده تاکنون شناسه حدود 60 انجمن صادر شده که از این تعداد بیش از 50 انجمن متعلق به شهر مشهد است.
وی گفت: قرار بود نخستین گردهمایی انجمنهای ادبی خراسان رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی دهه فجر در مشهد برگزار شود اما با محدودیت زمانی در آن ایام این گردهمایی به هفته اول یا دوم اسفند ماه امسال موکول شد.
بذری افزود: علت دیگر تعویق زمان برگزاری این گردهمایی طولانی شدن فرایند خرید خانه مرحوم دکتر محمود فرخ می باشد که قرار است دبیرخانه انجمنهای ادبی استان خراسان رضوی در آنجا استقرار یابد.
وی اظهار داشت: خرید این منزل توسط شهرداری مشهد پیگیری می شود که امید است تا اسفند ماه به سرانجام برسد و در این گردهمایی به عنوان مکانی برای برگزاری نشستهای انجمنهای ادبی خراسان رضوی استفاده شود.
وی گفت: این منزل، به عنوان تاریخ شفاهی مشهد نیز به ثبت رسیده لذا دبیرخانه انجمنهای ادبی استان نیز باید در این مکان مستقر شود ضمن اینکه طبق توافقات صورت گرفته قرار است دبیرخانه انجمنهای ادبی شرق کشور هم در همین مکان استقرار یابد.
بذری افزود: هر هفته 50 تا 70 نشست شعری در شهرهای این استان به جز مشهد برگزار می شود و 50 تا 60 جلسه رسمی شعر هم هر هفته در شهر مشهد برگزار می گردد و بقیه انجمنهای ادبی استان شامل انجمن های داستان، نقد ادبی، مفاخر، مثنوی خوانی، شاهنامه خوانی و حافظ خوانی هستند.
وی اظهار داشت: انجمنهای مثنوی، شاهنامه و حافظ خوانی با اینکه جزو انجمنهای شعر محسوب می شوند اما به طور تخصصی فقط یک حوزه شعری را رصد و پیگیری می کنند.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.