سیدحسین مجتبوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکتهای تعاونی مطمئن ترین شبکه برای توزیع کالاهای اساسی هستند و تضمین می کنیم که هیچ کالایی بالاتر از نرخ تعیین شده برای مصرف کننده در این شرکتها به فروش نرسد.
وی ادامه داد: بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی دو اتحادیه مصرف فرهنگیان(اتما) و اتحادیه مصرف کارکنان دولت در این استان کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار را با قیمت مصوب توزیع می کنند.
رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: کالاهای تنظیم بازار در محل اتحادیه مصرف فرهنگیان در مشهد و نیز 40 شرکت تعاونی زیر نظر اتحادیه مصرف کارکنان دولت در خراسان رضوی به فروش می رسند. سهمیه روزانه شرکتهای تعاونی برای توزیع کالاهای اساسی مشخص است و مردم از ابتدای روز برای خرید این نوع کالاها در مقابل شرکتهای تعاونی صف تشکیل می دهند.
وی افزود: شرکتهای تعاونی در دسترس مردم و شناخته شده هستند. از سوی دیگر توزیع کالا به قیمت مصوب در شرکتهای تعاونی کاملا نظارت شده است.
مجتبوی ادامه داد: هم اینک گرانی و توزیع کالا با قیمت واقعی، مشکل مهم کشور است لذا بخش تعاون با برخورداری از گسترده ترین شبکه توزیع و مولفه جلب اطمینان مردم می تواند بهترین گزینه برای توزیع کالا باشد.
هفت هزار تعاونی فعال با سه میلیون و 200 هزار عضو، سرمایه گذاری سه هزار و 513 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 115 هزار نفر در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند. از این تعداد تعاونی 49 درصد تولیدی، 44 درصد خدماتی و هفت درصد تعاونی توزیع هستند.
براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور کالاهای اساسی مانند مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج و روغن با قیمت مصوب در برخی از واحدهای صنفی، فروشگاههای زنجیره ای و شرکتهای تعاونی توزیع می شوند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.