حامد قربانی روز چهارشنبه در حاشیه مانور زلزله و ایمنی گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتری مدارس آسیب پذیر در میان ساختمانهای بنا شده پیش از سال 1380 وجود دارند. مدارسی که بعد از این سال ساخته شده اند از استحکام کافی برخوردارند.
وی ادامه داد: با افزایش نظارت سختگیرانه و مستمر بر روند احداث ساختمانها به خصوص اماکن عمومی و مدارس از نظر رعایت مسائل ایمنی و استحکام بخشی برابر آیین نامه های سازمان نظام مهندسی، با هرگونه کوتاهی در این زمینه برخورد می شود و همه دست اندرکاران ساخت و ساز مکلف به رعایت کامل این قوانین هستند.
فرماندار گناباد همچنین اجرای مانور ایمنی و زلزله در مدارس را اقدامی بسیار مهم برای افزایش آمادگی دانش آموزان در مقابل حوادث پیش بینی نشده ذکر و بیان کرد: هر کدام از این دانش آموزان با انتقال آموخته هایشان در باب مسائل ایمنی به خانواده ها در کاهش آسیب پذیری در حوادث، نقشی تعیین کننده دارند لذا باید بیش از پیش از ظرفیت مدارس در این خصوص بهره گرفت.
رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به فرسودگی بالغ مدارس به خصوص در مناطق روستایی اشاره و بیان کرد: دولت تدبیر و امید در سنوات گذشته توجه خاصی به نوسازی مدارس و افزایش استحکام بخشی آنها داشته است.
هادی محمدپور افزود: 22 طرح نوسازی مدارس با اعتبار 500 میلیارد ریال طی سه سال اخیر با همراهی دولت و جلب مشارکتهای خیران در گناباد اجرا شده که 68 میلیارد ریال آن مربوط به یک سال اخیر بود و 17 طرح نیز هم اکنون در حال اجرا است.
بیستمین مانور ایمنی و زلزله همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان و دست اندرکاران ستاد مدیریت بحران در مدرسه نمونه محمودیه گناباد برگزار شد.
هزار و 852 فرهنگی در هزار و 31 کلاس درس 274 مدرسه عهده دارد آموزش 17 هزار دانش آموز مناطق شهری و روستایی شهرستان هستند. گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.