امام جمعه تربت حیدریه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: یکی ازمبانی مهم بسیج خدامحوری است یعنی تمام رفتارهایش مبتنی بر امر و رضایت خداوند می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی در خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه 'ولایتمداری، تکلیف گرایی و بصیرت' را از دیگر ویژگیهای بسیج ذکر و بیان کرد: ولایتمداری بدان معنا است که بسیج در خط ولایت فقیه حرکت و تنها به وظیفه و تکلیفش عمل می کند و همچنین چون اهل بصیرت است به موقع وارد عمل می شود.
امام جمعه سبزوار هم گفت: مسلمانان اشتراکات فراوانی دارند و اختلافات عقیدتی و کلامی نباید آنها را مقابل هم قرار دهد. هر زمان که حکومتها اسلامی اتحاد دارند توطئه های دشمنان به نتیجه نرسیده است.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار دعوت به وحدت و همدلی را از مهمترین ویژگیهای حضرت رسول اکرم(ص) ذکر و بیان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری نیز در مقابل منافقان همانند پیامبر اکرم اسلامی بوده و هستند. ظرف40 سال اخیر برای ماندگاری اتحاد و وحدت در نظام جمهوری اسلامی خونهای زیادی ریخته شده لذا نباید بگذاریم با ایجاد نفاق و تفرقه از سوی دشمنان، خونهای شهدا پایمال شود.
امام جمعه موقت گناباد هم در خطبه های نماز جمعه این شهر تحکیم وحدت، اتحاد و همدلی شیعه و سنی را بزرگترین نیاز جامعه اسلامی توصیف و بیان کرد: دشمنان از تفرقه افکنی به عنوان حربه ای برای نیل به اهدافشان بهره می گیرند اما با وجود توطئه های مستکبران و ایادی آنها، شیعه و سنی با اتحاد کلمه در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
حجت الاسلام رضا مدنی همچنین تفکر بسیجی را به معنای بصیرت، دشمن شناسی، دوست شناسی و حرکت بجا در مقابل دشمن، مردمداری، تواضع و تلاش جهادی ذکر و بیان کرد: تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی ثابت می کند هر جا این تفکر حاکم بوده به توفق دست یافته ایم.
8145/74952095/7079/6121/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.