دکتر محمدرضا دارابی روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت در مشهد افزود: گرچه به همت دولت خدمتگذار خدمات پزشکی و بیمه به دورترین نقاط روستایی رسیده اما هنوز لزوم فرهنگ سازی احساس می شود تا بیمه شدگان به موقع و بجا از خدمات بیمه ای استفاده کنند.
وی ادامه داد: بیمه الکترونیک نیز از جمله خدماتی است که می تواند به شتاب در کار کمک کند و خوشبختانه این گام در خراسان رضوی برداشته شده و در مراحل اولیه است. بر این اساس پرونده الکترونیک برای همه بیمه شدگان در استان تهیه و حدود 45 درصد آنها بارگذاری شده و بقیه نیز در حال انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مفاد اجرایی طرح بیمه سلامت زمانی تمام و کمال قابل اجرا است که منابع مالی پایدار برای اجرای آن در اختیار باشد. در اجرای این طرح ملی جامعه پزشکی خراسان رضوی مطالبات فراوانی از ما دارد که نتوانسته ایم آنها را جبران کنیم اما با وجود این کمبودها خدمات در هیچ زمینه ای متوقف نشده و ارائه آن ادامه دارد.
مدیر بیمه سلامت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در کل کشور 40 میلیون نفر معادل 60 درصد کل جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند. خراسان رضوی با حدود سه میلیون 637 هزار نفر بیمه شده جمعیت جایگاه ویژه ای در این زمینه دارد.
دکتر علیرضا رمزی افزود: تعداد بیمه شدگان خراسان رضوی پارسال نسبت به سال 1392 حدود شش و شش دهم درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: علاوه بر مراکز وابسته به شش دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی در خراسان رضوی هم اینک 31 مرکز بهداشت شهرستانها، 290 مرکز بهداشتی درمانی روستایی با 504 پزشک و 399 ماما به حدود دو میلیون جمعیت ساکن روستاهای این استان خدمات می دهند.
وی نیز بر لزوم اختصاص اعتبارات پایدار برای اجرای طرحهای بیمه سلامت تاکید و بیان کرد: پارسال 193 میلیارد تومان از محل در آمد صندوقها کسب شده در حالی که در همین مدت میزان هزینه درمان مشمولان بیمه هزار و 467 میلیارد تومان بوده است.
27 مهر تا سوم آبان ماه به عنوان 'هفته بیمه سلامت نامگذاری' شده است.
6070/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.