اسماعیل سلطانخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی رتبه سوم تعاونی های فعال کشور را دارد و 34 درصد تعاونی های این استان در بخش خدمات، 23 درصد در بخش کشاورزی، 14 درصد در بخش صنعتی و 6 درصد در بخش مسکن فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: در این راستا 2 هزار و 401 تعاونی در بخش خدمات، هزار و 652 تعاونی در بخش کشاورزی، 986 تعاونی در بخش صنعت، 542 تعاونی در بخش تولید و توزیع، 435 تعاونی در بخش مسکن و مابقی نیز در دیگر بخشها فعالیت می کنند.
وی بابیان اینکه سه هزار و 615 میلیارد ریال سرمایه ثبت شده این تعاونی هاست گفت: 10 درصد تولید فرآورده های دامی، هشت درصد محصولات زراعی و پنج درصد تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خراسان رضوی به وسیله تعاونی های این استان انجام می شود.
سلطانخواه افزود: در نیمه نخست امسال 177 تعاونی با سه هزار و 376 عضو و اشتغال زایی برای 2 هزار و 826 نفر با سرمایه 15 میلیارد ریال در خراسان رضوی تاسیس شد که این استان در این زمینه بعد از استان فارس با 212 تعاونی مقام دوم را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و منابع انسانی تعاونی ها، تحکیم تعاملات شبکه ای، تقویت همکاری های بین دستگاهی، تامین مشوق و منابع مالی، توسعه بازار تعاونی ها، تقویت برند تعاونی و تامین نظارت بر تعاونی ها از جمله راهبرد های تحول و توسعه تعاونی ها می باشد که در این استان در حال انجام است.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.